Toon posts:

image van harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Case: Windows XP installatie op een nieuwe harde schijf. Na de volledige afwerking
wil ik deze installatie kopiëren op een andere nieuwe harde schijf om een identieke
kopie te hebben voor dezelfde pc. Als er later iets drastisch fout gaat, kan ik die
2de hdd gewoon installeren ipv de gecrashte hdd en werkt die pc weer alsof er net
een nieuwe Windows XP installatie is gebeurd.
Maar welke software is betrouwbaar hiervoor? Symantic Ghost, Acronis True
Image? Heb beiden gebruikt, en vroeger Drive Image van PowerQuest, maar het
wil maar niet lukken om die kopie te doen draaien. Wat doe ik fout?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met Clone HD moet het lukken. Zit in al die programma's.

Te weinig info trouwens om een ander antwoord te geven.

Wat gaat er fout en wanneer bijv. enz. enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 12-03-2005 17:43 ]

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk bestandssysteem gebruik je?
als dat NTFS is dan kan het zo zijn dat je image prog daar niet mee overweg kan. Anders moet je maar evne de specs geven en aangeven waar het fout gaat, kunnen we wat meer mee.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:29
Als je 2 identieke schijven hebt, kan je gewoon op schijf 1 windows installeren, 2 onaangeraakt laten. Windows op schijf 1 helemaal configureren naar wens, als je daarmee klaar bent, rebooten naar knoppix en middels het commando "dd" de schijf bit voor bit over nemen :Y)

Als dat klaar is (kan lang duren, zeker als DMA uit staat en de blocksize default staat) dan heb je een exacte kopie zoals je al wilde.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi LinuX-TUX,

Het gaat niet over identieke schijven. De schijf waar de kopie naartoe moet is groter.
Eventueel kan ik daarop een partitie creëren die even groot is als die van de te kopiëren schijf/partitie.
Kan dit met een NTFS partitie? "En wat is knoppix?"

Ik heb Disk Director 9.0 van Acronis. Maar de 1e keer is het hier niet mee gelukt.
De pc herkende de schijf niet als bootable.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 18:19 . Reden: onvolledig ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Blijkbaar ben je daar iets te snel doorheengeklikt, want je stelt hier een softwarevraag in een hardwaresubforum. Als het al over hardware ging zou het in Opslagmedia & I/O Controllers thuishoren, maar in dit geval kun je beter eerst in Software Algemeen gaan kijken :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.