Toon posts:

Gekmakend geluid onboard soundchip Asus SLI Nforce4 mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: om de zoveel seconden hoor ik een licht, helder, "bloep!" signaal over mijn speakers, alsof je een waterdruppel hoort vallen. Ik heb mijn speakers aangesloten op de onboard geluidschip van mijn Asus SLI moederbord met Nforce4 chipset. De geluidschipset op het moederbord is van Realtek, maar ik gebruik de drivers van Nvidia.

Alles werkt perfect, het geluid werkt naar behoren, alleen hoor je dus als het stil is constant om de zoveel tijd een zacht "bloep!" geluid over de speakers. :) Wat the hell is dat? Hebben meer mensen daar last van?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Virus- en adware vrij?

Heb je vreemde programma's in de lijst met 'Software' staan?

[edit]
:D

Ik heb al een idee, het is die waarschuwing bovenaan de Internet Explorer balk? Tegen pop-ups en installatie waarschuwingen voor je browser?

Zet al je geluiden eens uit in configuratiescherm --> Geluiden en audioapparaten...

[ Voor 71% gewijzigd door PD2JK op 12-03-2005 18:35 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Had ik ook, volgens mij is het gewoon een superbrakke onboard geluidskaart. Ik heb het bord erom retour gedaan. Je zou andere drivers kunnen proberen, bij mij maakte het iig niks uit. Pas toen ik er een audigy2 inzette was er naar te luisteren.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Dat heb je met veel onbaord geluidschips, een oplossing kan een bios update of driver update zijn, als de southbridge heet wordt kan het helpen daar een blokje op te zetten.
Ook zien dat je pc geaard is. :)

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:45

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Aarding van de PC doet veel, maar sommige onboard geluidschips kunnen slecht tegen OCen.
Heb je hem overgeklokt, zoja, zet eens terug en check dan nog eens :Y)
HTH

Everybody has one :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC niet overgeklokt, maar ik koel de Nforce4 chipset wel passief (die ventilator maakte veel te veel lawaai). Maar heet wordt 'ie niet, volgens Asus PC Probe is 'ie momenteel 34 graden.

Maar dat watergeluid hebben meerdere mensen dus? Misschien ligt het dus aan drivers, ik wacht de volgende Nvidia updates dan maar even af. :)
Pagina: 1