Poedercoating, hoe te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 13:35
Ik heb recent een nieuwe kast aangeschaft, de Chenbro SR-103, en die wil ik graag in het zwart gaan maken. Na een tip leek poedercoating de beste oplossing vanwege de kwaliteit.

Heeft er iemand mischien een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken en wat ik ervoor nodig heb? Het gaat om zowel kunstof als ijzer :)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poedercoating is niet iets wat je zelf kunt doen (ten minste, dat leid ik af van je vraag, als je niet weet hoe je het moet doen, zul je ook wel niet over de aparatuur beschikken)

Poedercoating werkt (ongeveer zo): je spuit de poeder op een onderdeel waarna het in een oven moet. Onderdelen moeten goed vetvrij zijn, en bestand tegen de temperaturen in de oven. Daar twijvel ik dus wel een beetje aan bij die kunststof onderdelen van je kast.

Je zult toch echt op zoek moeten naar een bedrijf dat dat voor je wil gaan doen. En dat kan best prijzig zijn.

Wil je het zelf doen, dan zul je je kast moeten gaan spuiten, zie voor meer info:Frequently Asked Questions CME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Je kan ook zelf mbv. twee-componenten lak alles spuiten. Bijna net zo sterk als powdercoating, maar dan kan je het wel zelf doen.

Daar heb je een compressor + verfspuit voor nodig en de lak. Die lak is trouwens wel redelijk prijzig (zelfde prijssegment als poedercoating)

Poedercoaten zou je trouwens wel kunnen laten doen. Dan moet je dus een poedercoat bedrijfje opzoeken (bv. in Drachten, Fr.) maar dat is alleen maar mogelijk bij metalen objecten vanwegen de temperatuursbestandigheid.

Poedercoating wordt trouwens (vaak) electrostatisch gedaan, dan laad men het object statisch. Daar sproei je verf bij (poeder) wat zich vervolgens aan het object hecht. Dat gooi je in de oven, waarbij het poeder smelt. et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

waar woon je in de buurt, me oom heeft een poedercoating bedrijf.
plastic poedercoaten gaat em idd niet worden, en of je bindingen het houden is ook maar de vraag.
je kan gewoon het beste, een flinke lading schuren en vervolgens primeren, 2 keer kleurtje spuiten en lakken. Dat is de beste manier voor PC's in mijn opinie.

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 15:44

casemodder

--->

Poedercoaten is iig een goede oplossing maar je moet er goed rekening mee houden dat als je gaat poedercoaten dan er een redelijk dikke laag wordt aangebracht, met als gevolg dat bijv je gepoedercoate zijpaneel niet meer dicht kan.
Poedercoaten is best duur ik weet niet of er bedrijven zijn die wel voor een particulier coaten. Het is zo duur omdat het bedrijf voor jou zeer kleine order speciaal de kleur in de machine moet doen.
Verder is het niet voor kunstof onderdelen geschikt omdat het in een oven gaat waar op 200 graden wordt gestookt.

Edit: Tillcoating in Tilburg kun je proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door casemodder op 12-03-2005 17:52 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28
Poedercoating kan je het beste door een bedrijf laten doen.

Vroeger had ik als vakantiebaantje bij een metaalfabriek gewerkt.

Op je raad het al de poedercoating afdeling, daar moesten we metalen laatjes coaten (elke dag een andere kleur)

Dit ging aan de lopende band, eerst werd het metaal in hete zooi vetvrij gemaakt, en daarna moesten we met een zachte doek alle stof nog wegpoetsen, en daarna werd het in een stofvrije ruimte gespoten met poedercoating.

Mischien als je geluk hebt dat je is zo'n fabriek binnen kan gaan en ze die gunst vragen, het kost ze weinig moeite 10 minuutjes werk hooguit, en ze merken er toch niets van.
Voordeel is dan natuurlijk dat het resultaat er echt mag zijn dan.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 13:35
Bedankt voor de reacties :) Ik zal opzoek gaan naar een bedrijf/fabriek hier in de buurt (Heemskerk, omg. Ijmond).
Pagina: 1