Toon posts:

Raar mail connectie probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat mijn PC's meestal dag en nacht aan, of in ieder geval een paar uur..

Op de achtergrond laat ik dan altijd programma's draaien als Pop Peeper ( en voorheen Outlook en Pop tray). In ieder geval programmas die om de paar minuutjes mijn email checken. Deze controleren 4 inboxen, waaronder Xs4all en hotmail en een eigen domein.

Dit gaat zodra de PC aan is de eerste paar uur perfect. Dus eigelijk kloppen de servers en naam en wachtwoord etc. Alleen op een gegeven moment, na een paar uur, krijgt het programma errors: hij kan niet meer connecten met de servers, met geen van allen..
Dit heb ik ook met die andere programma's gehad..
De rest van internet loopt gewoon goed, dus browsen gamen en teamspeak gaat foutloos.

Het lijkt dus dat Windows XP na een tijd de verbindingen dropt of blokkeert van de email programma's. Firewall uitschakelen, of virusscanner heeft geen effect. PC is spyware vrij, met SP2, 50 connectie patch geprobeerd, updates gedownload..
Het enige wat helpt is een reboot van de PC, daarna werkt het weer voor een paar uur / dag..

Hopelijk weet iemand een oplossing van dit lastige probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Zodra dit probleem er is , kan ik wel met andere PC's mijn email checken.. Het is dus geen abuseblock ofzo van de providers/mailservers. Het is echt een irritant probleem.Ook zijn er nog meer mensen met dit probleem, maar niemand heeft op het forum ooit een goede oplossing gekregen helaas.
Voor zover ik heb geanaliseerd en heb nagedacht zit het probleem in windows en connecties met bepaalde poorten, denk ik..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies :P Helaas niemand anders op dit moment met hetzelfde probleem die dit topic leest..

Maar ik heb de oorzaak nu bijna zeker gevonden:
De mailchecker van norton virusscan (corporate). Deze heb ik gedisabled (dus niet de gewone scanner, maar puur de mailscanner) en mijn email word nu al 3 dagen zonder fouten opgehaald.
Dus iedereen met hetzelfde probleem, dit zal je probleem waarschijnlijk oplosssen :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Interessant nieuws. Ik zou je aanraden toch een mailscanner te gebruiken (better safe than sorry / beter mee dan om verlegen). Gegeven dat Norton problemen lijkt te geven, moet je dus een andere proberen. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met AVG (free) van Grisoft.

Welke e-mail client gebruik je?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik als mailclient thunderbird, die start ik om de paar dagen pas.
De rest van de mailtjes bekijk ik gewoon even snel met Pop Peeper (je kunt ze dan lezen, en blijven op de mailserver staan totdat je ze helemaal binnen haalt met Thunderbird)
Pagina: 1