Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]PC valt direct na het starten uit

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Mijn probleem, en ik heb eigenlijk geen idee waar ik het probleem moet zoeken, maar ik verwacht de voeding o.i.d. Hopelijk kan iemand mij hier uitsluitsel geven.

Ik heb een stekkerdoos met schakelaar voor de stroom van mijn PC. Deze schakelaar gaat dus ook uit wanneer mijn PC uit staat. Wanneer ik mijn PC wil starten gaat de schakelaar om en dan zet ik de PC aan, die vervolgens binnen enkele seconden (vaak direct) uit valt. Dan kan ik op de powerknop drukken wat ik wil maar dit helpt niet. Want wel helpt is de schakelaar van de stekkerdoos uitzetten, enkele seconden wachten en vervolgens weer aanzetten om het nog eens te proberen.

In het begin was dat een enkele keer al voldoende, soms moest ik het wat vaker proberen. Maar de laatste tijd wordt het echt irritant en zojuist heb ik het zelfs zo'n 30 keer moeten proberen alvorens hij doorstartte. Wat ik toen wel gedaan heb is mijn monitor uitgezet (deze zit op dezelfde stekkerdoos), maar of dat het heeft opgelost of puur toeval was durf ik niet te zeggen.

Wat kan ik doen om het 1 en ander te testen zodat ik wat meer te weten kom. Heb gehoord dat je met behulp van MBM5 de voltlijnen van je voeding kunt uitlezen. Heeft het nut die hier te posten?

Let me know, alvast bedankt. ;)

Michel.

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 15:57

DesertShooter

Afgekickt

Specs en voltage's zijn welkom.. :)

• The Realone
Specs:

Mobo: Gigabyte 7VAX (BIOS F13)
CPU: AMD Athlon XP 2600+ (niks OC'ed)
RAM: 2x Dane-Elec PC2700
Voeding :/ : Noname (of iig geen idee wat het is, was goedkope noodvoeding, nooit vervangen) 350Watt
Monitor ;) : Iiyama VM 413

Voltages volgens MBM5:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.boerenkamp/MBM.JPG

Mij valt de -12V lijn erg op, deze verspringt heel veel, van -11 tot soms wel -5 ofzo. :?

Verwijderd

Je 12 Volt lijn is niet meer volledig in orde, als je 0,30 V (of was het nu 0,4?) Boven de normale waarde zit in dit geval dus 12 dan wordt het gevaarlijk.

Maar ik kan me niet echt voorstellen dat dit in eerste instantie het probleem is, je hele stekkerblok springt uit maar niet de zekeringen in de elek kast. dan zou ik een proberen om een ander stekkerblok te gebruiken..

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 15:57

DesertShooter

Afgekickt

Dit lijkt me een voedings probleem, ik zag bij je specs staan dat je een tagan wil gaan kopen..

Goeie keus, ga ik ook nog is doen.. wrs zijn je problemen dan opgelost,,

• The Realone
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:37:
Je 12 Volt lijn is niet meer volledig in orde, als je 0,30 V (of was het nu 0,4?) Boven de normale waarde zit in dit geval dus 12 dan wordt het gevaarlijk.
In welk opzicht gevaarlijk? Beschadigingen? En in hoeverre zijn deze waarden te vertrouwen van MBM?
je hele stekkerblok springt uit maar niet de zekeringen in de elek kast
Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt, maar het stekkerblok werkt wel nog gewoon als de PC niets meer doet, monitor en eventueel een lampje die er ooit aanhing (inmiddels niet meer) deden het op dat moment wel gewoon nog.
DesertShooter schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:40:
Dit lijkt me een voedings probleem, ik zag bij je specs staan dat je een tagan wil gaan kopen..

Goeie keus, ga ik ook nog is doen.. wrs zijn je problemen dan opgelost,,
Die staat inderdaad op mijn lijstje, zeker gezien het feit dat dit eigenlijk een noodvoeding was omdat m'n oude in rook was opgegaan. ;(

Maar dit is nu niet meer op korte termijnen (aangezien er nogal wat financiële problemen tussendoor zijn gekomen ;) ).

Ik ga in ieder geval een ander stekkerblok halen en het daar eens mee proberen.

Maar een andere voeding raden jullie me sowieso aan gezien de voltlijnen?

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:18

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Dit probleem had ik recentelijk ook, maar dat kwam omdat de videokaart defect was.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• The Realone
Ik heb nu ook al een enkele keer gehad dat bij het booten m'n IDE devices niet gevonden werden. Geen enkele....Wanneer ik de PC eens opnieuw start worden ze wel meteen gevonden.

Kan dat er ook iets mee te maken hebben? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:37:

Maar ik kan me niet echt voorstellen dat dit in eerste instantie het probleem is, je hele stekkerblok springt uit maar niet de zekeringen in de elek kast. dan zou ik een proberen om een ander stekkerblok te gebruiken..
Dat is niet waar. De tolerantie van elke lijn ligt op 10%. 12v mag dus van 10.8 tot 13.2v variëren, en 5v van 4.5 tot 5.5v. Toch lijkt het me een voedingprobleem...

• Maijn Buu
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08-2021
Ik zou het gaan zoeken in het opstart gedeelte van je voeding. Ik heb een soortgelijk probleem gehad bij mijn no-name voeding. Bij mij ging de voeding ligtjes tikken en deed vervolgens niks meer. Gelukkig viel het bij onder de garantie en kon dus zo weer een andere krijgen. :)

Buu, Boe whats the difference

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik heb vaak dat ik mijn HD's hoor tikken. Mijn CCFL's gaan ligtjes knipperen bij schijf activiteit... ik heb daardoor een merkvoeding (naam is mij even ontschoten) aangeschaft en het zelfde probleem is er nog (450 watt). Wat bij mij de oorzaak kan zijn, die niets te maken met dit probleem te maken heeft, is mijn IDE-chip... die heeft een optater gehad met inbouwen van de hele handel, doordat ik zo'n mobo spacertje van het vorige had laten zitten... sindsdien heb ik inderdaad het probleem en branden mijn schijf activiteit en Powerled niet meer. Erg irritant :(

Godspeed,
XyonN

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Als je kortsluiting maakt klapt je voeding eruit. Die wilt dan pas weer aan als je de spanning er volledig afhaalt en deze kan ontladen.
Ik heb al meerdere keren per ongeluk kortsluiting in mn case gemaakt terwijl deze aanstond, en in mn broek gescheten toen er niets gebeude als je op de power knop drukt. Maat telkens na het loshalen van het netsnoer, even op de powerknop drukken om te ontladen, en vervolgens de stekker er weer in te doen, deed hij het weer.
Ga maar eens opzoek naar loshangende draadjes in je kast.

• The Realone
Excuses voor de topickick maar ik heb inmiddels mijn 480Watt Tagan enkele dagen in gebruik en sindsdien geen problemen meer. PC start netjes op. :*)

Complimenten voor Tagan trouwens, superdingetje is het. Wel aan de zware kant, maar hij is lekker stil en wordt heel compleet geleverd. :9
Pagina: 1