PC beeld en geluid naar TV SCART

Pagina: 1
Acties:
  • 2.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 17:42
Hey,

Ik heb het forum afgezocht maar er komen meer vragen bij dan dat er af gaan...
Ik wil mijn PC beeld en geluid naar mijn TV sturen... mijn TV heeft alleen een SCART aansluiting.

Dit is mijn videokaart: Asus V9560/TD
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/268/268_l.jpg

In de specs staat dat er een TV Output op zit in de vorm van S-VHS en Composite...
Zoals op het plaatje te zien is heb ik 1x een DVI, 1x een VGA en 1x een rondje met 4 kleine gaatjes en een rechthoekig gaatje.

Maken S-VHS en Composite gebruik van dezelfde aansluiting / kabel?

Ik heb bij me videokaart ook een kabeltje gekregen, die gaat van rondje met 4 pinnetjes en een plastic rechthoekje naar een tulip aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhah/kabeltje.png

Ik wil dus mijn PC beeld in kleur met geluid naar mijn TV sturen via SCART.
Is dit mogelijk (zal best wel..) en hoe?

Ik heb bij Informatique gekeken en drie kabels gevonden, nu wil ik graag weten of het met die kabels mogelijk is en hoe ik ze dan moet gebruiken en indien er meedere mogelijk zijn welke de beste is.

1#: Bandridge Video 1x3.5mm+S-VHS => SCART, 5.0m
S-VHS in videokaart, 3.5mm in me line out van me geluidskaart en SCART in SCART van TV?

2#: Bandridge ProfiGold S-VHS+2xRCA => SCART, 5.0m
RCA is dat hetzelfde als 3.5mm?
S-VHS in videokaart, RCA in me line out van me geluidskaart, SCART in SCART van TV en die andere RCA niet gebruiken?

3#: Bandridge ProfiGold S-VHS => SCART, 5.0m
S-VHS in videokaart en SCART in SCART van TV (heb ik dus geen geluid?)

Ik heb een topic gelezen over iemand die kreeg alleen zwart wit beeld... ik wil dus wel kleur hebben! :)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• MavhRik
Damn... die stond niet in me search :? Ik ga hem even lezen!

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• MavhRik
Hmmm... ik kom er niet uit... kan iemand toch me vragen beantwoorden?

• MavhRik
Iemand?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 21:07
Ik heb het even voor je opgezocht, het enige wat ik niet wist was dus wat een RCA stekker is. Door [google=rca jack] te doen ben ik daar achter gekomen.

RCA is die rode en die witte tulp die ook wel voor audio wordt gebruikt. De oplossing die jij dus moet hebben is degene die je #1 noemt.

Ik moet zelf ook wat van dat soort kabeltjes houden, maar ik plug de s-video wel direct in m'n tv ;). Let op het verschil, svhs is een opname standaard, svideo gaat onder andere over de stekkertjes ;).

Volgens mij is het trouwens wel ergens goedkoper te krijgen hoor, 24 euro is best veel samen met verzendkosten :X

Ow en een leermomentje: Dat kabeltje dat bij je videokaart kwam is voor de svideo->composite conversie.

[ Voor 20% gewijzigd door cryforhelp op 14-03-2005 01:55 ]

Verwijderd

Je kunt het volgende kopen:

* een S-VHS kabel (Voor je beeld)
* een Jack naar tulp kabel (Voor je audio)
* en als laats een converter (Scart adaptor) om die 3 pluggen naar scart om te brengen.

Let wel op, indien je tv geen s-vhs signaal ondersteund kan het zijn dat je zwart/wit beeld krijgt, indien dit het geval is zou je nog een verloop van S-VHS naar tulp moeten kopen.

RCA is een andere benaming voor TULP plug, niet meer en niet minder!

Suc6 !

Verwijderd

#1 moet gaan werken als je tv S-Video ondersteund. Zoniet dan krijg je zwart/wit

#2 2xRCA zit geloof ik tulp stekkers aan, dus kan niet in de 3.5mm line-out

#3 heb je idd geen geluid, en als je tv geen S-Video ondersteund ook geen kleur, zelfde als bij 1 dus.

Als je tv dan geen S-Video ondersteund heb je dit en dit nodig, en dat stukje wat je bij je kaart heb gekregen

D'oh, ben weer eens de laatste

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 02:48 ]

• MavhRik
Oke, thnx ppl... hier kan ik wat mee!

Ik heb dus deze nodig omdat me TV alleen SCART aan kan helaas... voor me audio heb ik al een kabel die van 2x tulp naar 2x tulp gaat + een adapter van 2x tulp naar mini jack (3.5mm).

Het enige wat ik dus moet kopen is die adapter van 3x tulp naar SCART en het bijgeleverde kabeltje moet ik of langer zien te verkijgen of verlengen want hij is maar 50 cm ofzoiets :?

Verwijderd

Voor het verlengen kan je dit koppelstuk gebruiken met deze kabel. Als je daar ergens een S-Video > RCA ziet kan je beter die nemen. Ik zie hem niet staan maar ik kijk er misschien net overheen.

• MavhRik
Ja thnx... ik was op zoek naar RCA kabel van Male / Female maar ik kan alleen maar Male / Male vinden (Alternate, Blackbox, Conrad, Informatique... nergens :?)... ik kom er nu wel uit, handstikke bedankt, als ik tijd heb ga ik de boel halen / bestellen en dan post ik wel of het werkt ja of nee :)

[ Voor 11% gewijzigd door MavhRik op 14-03-2005 03:26 ]

Verwijderd

1 tip haal het niet bij informatiqe, wel erg hoge prijzen als je het mij vraagt!

Gewoon plaatselijke electro boer kan je alsnog een duidelijke uitleg geven + de juiste spullen die stukken voordeliger zijn dan die webshop!

Suc6!

• MavhRik
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:28:
1 tip haal het niet bij informatiqe, wel erg hoge prijzen als je het mij vraagt!

Gewoon plaatselijke electro boer kan je alsnog een duidelijke uitleg geven + de juiste spullen die stukken voordeliger zijn dan die webshop!

Suc6!
Dat was ik wel van plan :) maar thnx voor de tip iig...

Verwijderd

Schoot me iets te binnen; word 1 van de 4 kabels van S-Video niet gebruikt voor Composite? In dat geval kan je beter voor die Bandridge Video 1x3.5mm+S-VHS => SCART, 5.0m gaan. Output op S-Video zetten en kijken of je kleur heb, zoniet dan zet je hem op Composite.

• MavhRik
Ik heb zojuist spullen gehaald en het werkt!
Ik heb nu kleurbeeld en geluid van me PC op mijn TV!

Ik ben bij een elektronica zaak hier in de buurt geweest en vroeg hem naar een kabel om mijn PC op mijn TV SCART aan te sluiten... Hij kwam daarop met een S-VHS + 3.5mm naar SCART kabel :) Ik vroeg hem of ik dan geen zwart / wit beeld zou krijgen, hij zij van niet, en ik vertelde hem over dit topic, maar hij wilde me niet geloven... Ik gezegd, ik wil het proberen maar als het niet lukt kan ik het dan ruilen... dat kon... dus ik geprobeer en zwart / wit natuurlijk ;)

Terug gegaan en omgeruild voor:
1x F/F RCA koppelstuk
1x 3x RCA + S-VHS naar SCART
1x M RCA naar M RCA kabel
en de 2x RCA naar 3.5mm kabel had ik nog om me stereo aan te sluiten...

Dus nu heb ik vanaf mijn TV gezien... SCART aansluiting die splits zich in 3x RCA (geel (video), rood en wit(audio)). De gele gaat naar het F/F RCA koppelstuk en daarvandaan naar het kabeltje die bij me videokaart is bijgeleverd (S-VHS naar RCA (Composite). De witte en rooie RCA gaan naar een 2x RCA naar 1x 3.55mm en die gaat weer me geluidskaart in.

Dus het werkt :)

Bedankt voor de hulp allemaal!

Pagina: 1