Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Toeren / snelheids teller op segments display

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik wil in een brommer de standaard anologe snelhieds indicatie vervangen met een segments / LED display.

Maar nu vraag ik me af wat praktischer is, een fiets computer kopen en dan modden of zelf aan een schema beginnen.

Probleem is dat ik 1 nog geen ervaring heb met display controllers, en 2 niet weet of zoon fiets computer wel naar een ander display te modden is (en roep niet probeer gewoon want ze zijn toch nog best duur voor gewoon proberen :P).

Edit: zelf bouwen is microprocessor die via bus display controller aanspraakt en sensors uitleest, in die richting moet ik denken of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 16:25 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nieuwste elektuur (april 2005) heeft een schema voor precies wat jij zoekt meegeleverd. Bladzijde 73. Een omzetter voor op de lichtspoel, die kun je op een fietscomputer aansluiten. Eitje.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd

Op mijn moto staat een gemodde fietsteller.
Standaard sigma dingkje ,alleen ingebouwd, alle knoppen naar buitengebracht en witte led's als achtergrondverlichting.