[OE] Outlook Express 6 export naar Outlook XP (SP3)

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb net een nieuwe computer voor m'n ma geinstalleerd, maar nu wil ik de mail van haar oude computer naar de nieuwe exporteren. Nu had ze op d'r oude installatie alle mail in Outlook Express 6 staan, en dit moet nu in Outlook XP (SP3) geimporteerd worden.

Ik krijg dit maar niet voor elkaar. Ik heb het volgende geprobeerd:

- File -> Import/Export -> Import internet mail and addresses -> Outlook Express (staat alleen 4 en 5 tussen) -> ... -> foldertje aangewezen waar de dbx bestanden staan. En dat doet 'ie niet, met de volgende melding:
The mail folder could not be opened. If another application is using this file, please close it and try again.
- Toen dacht ik, dan doe ik een export van de messages (zag ik staan in OE), maar dat werkt niet omdat ik een foutmelding krijg, iets van
The export could not be performed. An error occured while initializing MAPI.
- Alle mail naar een folder gesleept, wat ik er daarna mee moet geen idee, in Outlook slepen heeft als resultaat dat er een nieuwe mail wordt opgesteld met alle eml files als attachement

- Google en GoT doorzoeken. Allebei zonder success.

Iemand nog een idee hoe ik de mail van OE naar Outlook krijg??

[ Voor 4% gewijzigd door ^Mo^ op 12-03-2005 15:30 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zorg eerst dat de OE mail ook werkt in OE6 zelf; die wizard geeft wel 4.x/5.x aan maar daar valt 6 ook onder.

drag 'n drop werkt niet nee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
BackSlash32 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:10:
Zorg eerst dat de OE mail ook werkt in OE6 zelf; die wizard geeft wel 4.x/5.x aan maar daar valt 6 ook onder.

drag 'n drop werkt niet nee.
Wat bedoel je precies? De mail werkt wel in OE6, maar op die oude computer... ik krijg het alleen met geen mogelijkheid geexporteerd naar Outlook XP

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs