Ja ik zit nu een beetje met een probleem. Ik wilde een getallenrij op mijn Ti-84+ uitrekenen, de 512e term daarvan, maar zelfs met een andere gast erbij die een silver edition had, die zijn ding kon het ook niet aan, die krengen konden niet verder rekenen dan de 332e term, voor de rest was het teveel voor ze. Dus ik dacht, voer ik die troep ff in mijn comp in, dan heeft ie het zo. Dus weet iemand een goede Ti-83+/84+ emulator voor de pc, of een andere grafische rekenmachine waarmee je dit kan oplossen?
ti rekenmachien emulator: vti (google voor vti.zip)
Of gebruik ti software.. ik kijk effies voor je...
edit:
TI Interactive is een texas instruments programma dat veel kan, en er is een demo downloadbaar.
Of gebruik ti software.. ik kijk effies voor je...
edit:
TI Interactive is een texas instruments programma dat veel kan, en er is een demo downloadbaar.
[ Voor 48% gewijzigd door samo op 12-03-2005 15:26 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
En hoe had je precies voor je gezien dat een emulator van een apparaat dat het niet kan, het wel voor je doet?
http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx
Hier staat de Power Calculator, een grafische rekenmachine voor Windows XP. Werkt redelijk, ik weeet alleen niet tot hoe ver hij kan doorrekenen. Ik zou zeggen: give it a shot.
Hier staat de Power Calculator, een grafische rekenmachine voor Windows XP. Werkt redelijk, ik weeet alleen niet tot hoe ver hij kan doorrekenen. Ik zou zeggen: give it a shot.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Nou, ik dacht zomaar dat het gewoon een programma zou zijn die alleen gewoon hetzelfde zou werken als de Ti OS maar wel de maximale kloksnelheid uit de computer zou halen en daarom makkelijk die berekening zou kunnen uitvoeren. Ik zal es een paar programma's testen.blaataaps schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:27:
En hoe had je precies voor je gezien dat een emulator van een apparaat dat het niet kan, het wel voor je doet?
Powertoys heb ik alvast niks aan, want daarmee kan je alleen functies berekenen, geen getallenrijen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 16:42 ]
Ik weet niet tegen welke limiet je loopt, als het een geheugen- of precisielimiet is, zal een emulator /exact/ dezelfde fout genereren, alleen wat sneller als je hem op fullspeed zet.Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 16:36:
[...]
Nou, ik dacht zomaar dat het gewoon een programma zou zijn die alleen gewoon hetzelfde zou werken als de Ti OS maar wel de maximale kloksnelheid uit de computer zou halen en daarom makkelijk die berekening zou kunnen uitvoeren. Ik zal es een paar programma's testen.
tsjongejonge, ti interactive kwam er ook niet uit. kijk ik nog es goed naar die rij, en o wat dom. Ik had me nogal verkeken, ik had niet de som van de eerste 512 getallen nodig, maar de som van de eerste 9. 2^9=512.
Voor wie het nog boeit:
rij= 1/2-1/4+1/8-1/16+1/32...............+1/512
u(n)=u(n-1)+(-1)^(n+1)*(1/2^n)
9e term is 0.83398
vast niet boeiend maarja, mag van mij een slotje op.
Voor wie het nog boeit:
rij= 1/2-1/4+1/8-1/16+1/32...............+1/512
u(n)=u(n-1)+(-1)^(n+1)*(1/2^n)
9e term is 0.83398
vast niet boeiend maarja, mag van mij een slotje op.
Derive, Mathematica, Matlab, Atom?, Algebrus?
Er is zo veel mogelijk. Derive is volgens mij het makkelijkste. Mathematica is zzer uitgebreid; Matlab is vooral een programmeertala maar speciaal voor wiskunde.
Met een TI-82/TI-83 of TI-84 moet je gewoon niet proberen zo'n dingen uit te rekenen: ze zijn gewoon veel te beperkt voor wat moeilijkere berekeningen die grote getallen gebruiken...
Er is zo veel mogelijk. Derive is volgens mij het makkelijkste. Mathematica is zzer uitgebreid; Matlab is vooral een programmeertala maar speciaal voor wiskunde.
Met een TI-82/TI-83 of TI-84 moet je gewoon niet proberen zo'n dingen uit te rekenen: ze zijn gewoon veel te beperkt voor wat moeilijkere berekeningen die grote getallen gebruiken...
Pagina: 1