Toon posts:

Een router en maar op 1 pc internet en wel lan verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik ben hier al een paar dagen mee bezig, maar dit is dus mijn probleem:
Mijn tante heeft een router aangeschaft en ze wilt op 2 pc's dus goed internet hebben en bestanden kunnen overzetten.
Maar het probleem is dus dat hij op PC2 (boven) geen internet heeft en er staat wel dat hij een LAN verbinding heeft (op allebei de pc's 100mbit ofzo),maar op PC1 heeft hij wel internet...
En als ik ga zoeken naar computers in mijn netwerk dan vindt hij geen andere pc.
En op elke PC hebben ze dezelfde werkgroep, en OS windows XP. Op dit moment kan ik me de naam van de router niet herinneren ( het is iig gewoon zo'n kleine met 4 poorten )

Als ik op de router kijk dan zie ik wel dat de lampjes branden die moeten branden ( bij de pc's dus ook )

Wat heb ik allemaal al gedaan: ( Gewoon handleiding gevolgt )
-Goeie UTP kabels maken en aansluiten
-TCP/IP Alles daaronder op auto gezet ( DNS en IP adres zelf op beide pc, stond in handleiding )
-Internet opties, Verbindingen, de oude verbinding verwijdert, Instellingen, Verbinding met het internet maken, Ik wil handmatig een verbinding instellen, Verbinding maken via een permanente breedband verbinding, voltooien
-PC resetten
-En bij deze stap zit denk het probleem : de router instellen want ze hebben een Docis modem ( zoiets ) van de kabelfoon tegenwoordig ookwel caiway met het abo Basis.
Alleen als je de router gaat instellen moet ik volgens het boekje de wizard volgen en dat doe ik, maar je moet dan dus ook instellen hoe hij verbinding met de modem moet maken en daar zit denk ik de fout (DHCCP ofzo ? dunno naam precies ) Want dan staat er al een lijstje met ADSL + KPN + direct enz maar instellingen van de caiway(kabel) kan ik er niet vinden dus ik doe handmatig, maar daar krijg ik dan een lijstje met PPPE of PPPWE/O ( ik weet de namen niet precies meer ) maar dat heb ik dus even lopen kutten en op een gegeven moment PPWE of PPWO wat dan ook genomen met autoinstellingen en toen had ik internet ALLEEN op PC1 en boven niet...
En nu kreeg ik gister een telefoontje dat als ze een filmpje in Windows Media Player willen afspelen dat ze dan een melding krijgen met Verbinding maken terwijl ze al verbinding hebben ( en dat met meer programma's.
En als ik handmatig IP adres zou moeten invullen van modem zou ik niet eens weten welke ik moet hebben of waar ik die vandaan haal.
-Op PC2 geprobeert om in router setup te komen d.m.v het IP adres van de router in de internetbalk in te voeren. Resultaat: Werkte niet..

Wat wil ik er vanmiddag aan gaan doen:
- Netwerk kaarten handmatig instellen ( maar dat heeft geen effect op de internet problemen beneden..
- Tips van jullie proberen, als ik die op tijd heb dan :)

Nouja hopenlijk kan iemand mij met dit probleem helpen ^^ want ik denk gewoon dat het aan de instellingen ligt die vanaf de router naar de modem gaan.
IIG Alvast bedankt :)