Update iPod via FireWire gaat traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poiuyt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01 21:00
Het updaten van mijn iPod via FireWire gaat erg traag:

Als ik mijn iPod (320 kbps/187 Mb) via de firewire kabel (IEEE1394a) update heb ik een transfer rate van 7.85 Mbit/s

Als ik mijn iPod (320 kbps/187 Mb) via de USB 2.0 update heb ik een transfer rate van 7.33 Mbit/s

Ik heb alle 3 de FireWire poorten geprobeerd, maar dat maakt niets uit.
  • Ik heb al geprobeerd terug te gaan naar de Service Pack 1 drivers, maar dat maakt niets uit.
  • Ik heb de FireWire Patch (KB885222) van Microsoft geprobeerd, ook dat maakt niets uit.
  • Ik heb de UniBrains 1394a and 1394b driver suite geprobeerd, maar toen zag mijn PC de iPod helemaal niet meer.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

iPod 3e Gen 10 Gb (update 2005-2-22)
NVidia NForce2 (Chaintech 7NJS + FireWire CT-1394)
Windows XP SP2 (met Firewire Patch KB885222)
Anapod Explorer 8.7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Bedoel je echt mbit/sec of bedoel je eerder mbyte/sec? Ik heb ook ongeveer een transfer rate van 7mbyte/sec onder Windows XP met FireWire (ook met USB trouwens, maar dat gebruik ik zelf nooit).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poiuyt
Ja, ik bedoel echt MBit/s. Anapod Explorer geeft zijn transfer rate in MBit/s aan. Ik heb laatst 5 Gb aan MP3' tjes op mijn iPod gezet, dat duurde 2 uur. Vroeger ging dat veel sneller (met dezelfde hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
poiuyt schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:53:
Ja, ik bedoel echt MBit/s. Anapod Explorer geeft zijn transfer rate in MBit/s aan. Ik heb laatst 5 Gb aan MP3' tjes op mijn iPod gezet, dat duurde 2 uur. Vroeger ging dat veel sneller (met dezelfde hardware).
Als het vroeger wel goed werkte, wanneer is het dan fout gegaan? Probeer eens goed na te denken wat je hebt veranderd, waardoor het langzamer kan zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poiuyt
Ik heb geen idee, zo vaak zet ik geen nieuwe muziek op ijn iPod, maar ik denk dat het iets te maken heeft met Service Pack 2 van XP. Ik heb op meerdere fora gelezen dat hiermee problemen voor FireWire zijn geintroduceerd. Alleen werken de oplossingen die ze daar aanbieden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poiuyt
Het probleem is helaas nog niet opgelost. Vandaag probeerde ik een een bestand van mijn iPod naar mijn harddisk te kopieren en dat ging super snel.

Het is een bestand van 33 Mb (.rar bestand):
- een copy van dit bestand van mijn harddisk naar de iPod duurde 57 seconden
- een copy van dit bestand van mijn iPod terug naar de harddisk duurde 5 seconden

Als ik MP3's kopieer vanaf mijn iPod, zie ik snelheden van 100 Mbit/s voorbij komen, heel snel dus.

Dit is nogal een groot verschil, weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door poiuyt op 25-04-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

poiuyt schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:40:
Dit is nogal een groot verschil, weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Vaag probleem, heb je het met alle software waarmee je data van/naar je iPod gooit?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poiuyt
Ik heb xPlay, Anapod Explorer en de windows verkenner gebruikt en bij alle drie ging het traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat gebeurd er als je het via een andere pc doet?
Pagina: 1