webserver niet meer te benaderen, rest van services wel

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37
Het volgende probleem viel me pas op nadat mijn vader tijdelijk het @home modem heeft moeten uittrekken voor een paar minuten ivm het omsteken van kabels. Ik zelf kan het verband niet zien tussen dit en het probleem maar ik denk meld het even.

Situatie:
Thuisserver op een @home verbinding
lokaal ip 192.168.0.100
poort 80
Het externe ip is gekoppeld aan een dyndns account http://www.shinebox.ath.cx

Intern is de webserver te benaderen, extern niet via het ip of via dyndns. Ik heb geprobeerd om de server op een andere poort te zetten dit ook zonder resultaat. Het gekke is dat mijn ftp server (poort 21) wel weer te benaderen is intern en extern.

Ik heb geprobeerd om een andere dyndns account aan te maken wat ook niet werkt.
De server & apache is gereboot.

Iemand die een idee heeft waar het probleem ligt?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

Blokkeert @home poort 80 niet? Aangezien je ftp ook niet op een normale poort zit.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Zym0tiC
Tux schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:12:
Blokkeert @home poort 80 niet? Aangezien je ftp ook niet op een normale poort zit.
Hij heeft altijd goed gewerkt op poort 80, buiten dat heb ik hem al op andere poorten gehad, oa ook poorten boven de 1024. Dat ftp op een andere poort staat dan 21 is dat poort 21 al bezet is door een andere ftp server hier thuis

edit:
Klein foutje gemaakt, de ftp server die op dezelfde machine zit als op de webserver zit op poort 21, die andere zit op poort 5021 maar die staat meer uit dan aan :), ik pas gelijk ff mijn TS aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Zym0tiC op 12-03-2005 14:17 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Staat de poort forwarding in t modem/router combo nog wel goed ??.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
>nslookup www.shinebox.ath.cx
Server: customer.cambrium.nl
Address: 217.19.16.131

*** customer.cambrium.nl can't find www.shinebox.ath.cx: Non-existent domain
Als ik direct naar je @home IP surf (Kan ik zien via de forum-admin), werkt het prima:
The shinebox.ath.cx network

shinebox domain
shinebox
webmail

shinebox.ath.cx network:
Online Filemanager
dump

shinebox
p0ngmaster

Kortom: Je moet je domein repareren, 't heeft niets met je modem of portforwarding te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 12-03-2005 17:17 ]

• Zym0tiC
Pantagruel schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 16:42:
Staat de poort forwarding in t modem/router combo nog wel goed ??.
Die portforwarding staat gaat
Xandrios schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:16:
[...]

Als ik direct naar je @home IP surf (Kan ik zien via de forum-admin), werkt het prima:

[...]

<br>

Kortom: Je moet je domein repareren, 't heeft niets met je modem of portforwarding te maken :)
Wat ik dan wel weer raar vind is dat ik zelf ook niet mijn webserver via mijn ip kan benaderen, ik heb net een vriend laten proberen op mijn ip en die kwam op een pr0n pagina uit :( Geweldig die vrienden, krijg je ff later een image doorgestuurd met daarop wel de juiste pagina, niets pr0n dus, aarrgggh, dat moet dan een grapje voorstellen }:O

ok mijn server is dus wel via het ip bij andere te benaderen maar niet door mezelf.

Met het domain reparen neem ik aan dat je bedoelt bij dyndns.org? of een instelling van apache? die eerste heb ik al gedaan, die 2de zou ik eigenlijk niet precies weten hoe verder te komen...

[ Voor 15% gewijzigd door Zym0tiC op 13-03-2005 21:42 ]

• Xandrios
Je domain repareren: Bij dyndns inderdaad. Je gebruikersaccount daar bestaat niet, of er is iets anders fout...het domein "resolved" niet naar je IP, zoals dat heet.

Als je op een thuisnetwerk zit kun je nooit via je externe IP werken, dan MOET je je internet gebruiken. Wil je toch je externe gebruiken, moet je via een proxy gaan werken.

• Zym0tiC
Xandrios schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:26:
Je domain repareren: Bij dyndns inderdaad. Je gebruikersaccount daar bestaat niet, of er is iets anders fout...het domein "resolved" niet naar je IP, zoals dat heet.

Als je op een thuisnetwerk zit kun je nooit via je externe IP werken, dan MOET je je internet gebruiken. Wil je toch je externe gebruiken, moet je via een proxy gaan werken.
Ok ik heb net eens even geprobeerd een andere domain aan te maken, en dit werkte na dik een paar minuutjes perfect. Liefst zou ik mijn oude domain terug willen hebben.
Het enige wat ik nog zou kunnen doen is tijdelijk shinebox.ath.cx eruit laten en na een dag of 2 opnieuw proberen toe te voegen....

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:26:

Misschien dat ik je verkeerd begrijp hoor, maar je kunt prima van binnen in je netwerk je externe IP benaderen, mits je router NAT loopback ondersteunt.

• Xandrios
King_Louie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:22:
[...]

Misschien dat ik je verkeerd begrijp hoor, maar je kunt prima van binnen in je netwerk je externe IP benaderen, mits je router NAT loopback ondersteunt.
Je hebt uiteraard gelijk, maar helaas heeft vrijwel geen enkele huis,tuin&keuken (nat)router dat :)
Pagina: 1