Toon posts:

CD van bier en vinger vlekken verlossen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg je van gebrandde cd vingervetvlekker(3 dubbele scrable waarde ;)) en biervlekken af. Ik neem vaak een gebrande ceedees mee naar een verjaardag . Meestal wordt er niet zorgvuldig mee omgegaan dus er komen krassen op. Omdat het over een tbc werk is om een leuk ceedeetje te maken wil ik ze rippen (met EAC) om vervolgens opnieuw te branden.

Ik heb gelezen dat een toplaag van brandbare cd van een ander materiaal is dan geperste ceedee's(o.i.d.) Ik ben bang om de cd kapot te maken als ik het schoonmaak met het verkeerde middel.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:04
Kraanwater... En daarna voorzichtig met een droge zachte doek droogwrijven..

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:02:
Kraanwater... En daarna voorzichtig met een droge zachte doek droogwrijven..
maar van kraanwater gaat het bitterballen vet }) niet echt af....;)

Wat bedoel je met een zachte doek, z'on gele droge huishouddoek?

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14
Je handen inzepen met gewone zeep (zo'n tablet), afspoelen in een wasbak vol water en dit water gebruiken om die cd schoon te spoelen.
Naspoelen met kraanwater en voorzichtig droogwrijven met 'n zachte doek. Een oude theedoek is ideaal hiervoor.

Zo krijg ik al tijden vuile cd's weer schoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Richub op 12-03-2005 14:11 ]

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:06:
[...]

maar van kraanwater gaat het bitterballen vet }) niet echt af....;)
Heb het dan maar even uitgeprobeerd: knijp een vette bitterbal uit en smeer de CD helemaal in, gooi er nog wat bier en frituur vet bij en laat het hele zaakje opdrogen en hard worden... en hopla, smeriger kan het niet. Maar wat nu?

Warm- en/of lauw warm kraanwater... en een beetje zeep, CD in je handen en dan net doen of je je handen wast met de CD onder de kraan, daarna opdrogen (deppen) met een schone theedoek, niet wrijven... hierna glimt'ie als een spiegeltje. CD in de lade van de pc en gamen maar weer...

EDIT: OOhw ja, nu voortaan wel de CD schoon en vet vrij opbergen... :+

[ Voor 8% gewijzigd door MaximumPower op 13-03-2005 08:37 ]

Minimum to the MaximumPower!