Ik ben de afgelopen paar weken bezig geweest met het maken van een site voor een makelaar. Deze wil de mogelijkheid hebben om foto's te kunnen uploaden van de huizen die hij weergeeft op zijn site. Geen probleem...dacht ik.
Ik heb een formuliertje gemaakt:
Nu is het zo, dat dit in Firefox netjes werkt. De foto's worden netjes doorgegeven aan mijn script, en of het er nou 1 of 5 zijn, dat maakt niet uit, alles wordt netjes verwerkt. Internet Explorer, echter, heeft er geen zin in. Ik probeer dezelfde foto's te versturen die in Firefox werkten. De foto lijkt geupload te worden, aan de tijdsduur te zien die het in beslag neemt. Maar vervolgens krijg ik allerlei errors van de GD-functies die ik gebruikt heb (in PHP), die me vertellen dat ik geen geldige image resource heb meegegeven, wat mij dus weer laat vermoeden dat het plaatje niet goed is aangekomen.
Ik gebruik in het script $_FILES['foto1']['tmp_name'], die ik open, en 3x resize naar de goeie formaten. Zou het kunnen dat IE deze variabele niet instelt? (Lijkt me sterk eerlijk gezegd.) Of zie ik iets anders over het hoofd?
Ik heb een formuliertje gemaakt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <form name="fotoform" action="/cmsadmin/aanbod/wijzigen/pic/12" method="post" enctype="multipart/form-data"> <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="3"> <tr> <th colspan="2">Foto's toevoegen</th> </tr> <tr> <td align="right">Foto toevoegen:</td> <td align="left"><input name="foto1" type="file" value="" size="37" /></td> </tr> ....... <tr> <td align="right">Foto toevoegen:</td> <td align="left"><input name="foto5" type="file" value="" size="37" /></td> </tr> <tr> <td colspan="2" align="center"><input name="submit" type="submit" value="Toevoegen" /></td> </tr> </table> </form> |
Nu is het zo, dat dit in Firefox netjes werkt. De foto's worden netjes doorgegeven aan mijn script, en of het er nou 1 of 5 zijn, dat maakt niet uit, alles wordt netjes verwerkt. Internet Explorer, echter, heeft er geen zin in. Ik probeer dezelfde foto's te versturen die in Firefox werkten. De foto lijkt geupload te worden, aan de tijdsduur te zien die het in beslag neemt. Maar vervolgens krijg ik allerlei errors van de GD-functies die ik gebruikt heb (in PHP), die me vertellen dat ik geen geldige image resource heb meegegeven, wat mij dus weer laat vermoeden dat het plaatje niet goed is aangekomen.
Ik gebruik in het script $_FILES['foto1']['tmp_name'], die ik open, en 3x resize naar de goeie formaten. Zou het kunnen dat IE deze variabele niet instelt? (Lijkt me sterk eerlijk gezegd.) Of zie ik iets anders over het hoofd?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.