Toon posts:

Is mijn HD Stuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all

Net scande ik mijn HD met Scandisk en vond daarop een "Bad Cluster" :'(
Is dat te maken ? is mijn HD nu stuk ?
Hij is 14 maanden oud en ik heb het bonntje niet meer :( heb ik dan nog enige rechten ?

Het is een
IBM 13,5 GB 7200rpm

op een

Abit BE6
433 celeron
Win 98

Alvast bedankt voor enige reacties !

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Je kunt zo'n badcluster toch markeren ?
volgens mij is der niet veel aan de hand
wel denk ik als je er een paar duzend hebt

Verwijderd

Jep, je kan je HD opsturen naar IBM en omdat je bad-sectors hebt krijg je een nieuwe. Zelfde probleem heb ik ook gehad met dezelfde HD. Mijn oplossing was echter wat mooier al zeg ik het zelf: d'r staat op de website van IBM een progje, drive-fitness test en die kan een soort low-level format doen of zoiets, en daarbij probeert ie de bad-sectors te repareren. Bij mij is dat toen dus gelukt en draait na nu een maand nog steeds zonder bad-sectors en echt 10x zo snel (had ook +/- 1mb bad-sect. :p).

je bent natuurlijk wel alles kwijt wat er op je HD staat als je dit doet maar dat ben je ook als je 'm opstuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat ik ook een nieuwe van IBM krijg zonder aankoop bonnetje ?

Verwijderd

gewoon door scandisk laten markeren, dan heb je er geen last meer van.

Verwijderd

Is wel leuk dat markeren met scandisk, maar als een HD eenmaal bad sectors krijgt dan worden het er steeds meer, opsturen als je gar. kan krijgen, anders een nieuwe kopen.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik zou voor één bad cluster niet meteen herrie gaan trappen. Als er meer volgen uiteraard wel.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Het zijn er meerdere.

Ik heb dat scandisk van de win98 floppy laten draaien en die vondt vrijwel aan et bigin een stuk of 30, daarna heb ik em maar ff uitgezet want hij vroeg steeds om confirmatie.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op maandag 08 januari 2001 20:28 schreef Stranger het volgende:
Het zijn er meerdere.

Ik heb dat scandisk van de win98 floppy laten draaien en die vondt vrijwel aan et bigin een stuk of 30, daarna heb ik em maar ff uitgezet want hij vroeg steeds om confirmatie.
scandisk /autofix

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Checken met de drive fitness test. Is ie dood/stuk, dan kun je via de website van IBM een RMA nummer krijgen aan de hand van de logs van de DFT en dan krijg je een vervangende hd terug. Heb ik ook gedaan. Dode 20 gieg Deskstar opgestuurd en na een week of 2 (ivm. feestdagen enzo) een vervangende terug. Geen nieuwe helaas, maar wel met garantie vanaf de maand dat je kapotte is binnengekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb zojuist met de drive fitness test mijn HD gescant maar die vond geen problemen terwijl volgen Scandisk en Norton Disk doctor 60% van mijn HD uit Bad Clusters bestaat :(
En naar IBM opsturen kan alleen als na de drive fitness test er een error uitkomt :'(

Iemand ideeen wat nu te doen ?

Please ;)
Pagina: 1