[wifi & xp] wep-key wordt niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

• redblack
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Mijn wireless netwerk bestaat uit drie computers een een accespoint, en is met een 104 bit wep-key versleuteld.

Nu wil ik een vierde computer toevoegen. Het netwerk wordt meteen gevonden door XP.
Inloggen lukt nog niet, omdat er geen sleutel is ingevoerd.

Nu kies ik eigenschappen van Draadloze netwerkverbinding. Vervolgens voeg ik een voorkeursnetwerk toe onder het tablad draadloze netwerken.
Nu druk ik op OK, en controleer de instellingen door naar eigenschappen van het nieuwe (en enige) voorkeursnetwerk te gaan.
Er staan nu nog maar 5 tekens in de netwerksleutel. En als ik op de deze tekens klik, dan verdwijnen ze.

Conclusie: De netwerksleutel wordt niet bewaard.

Wat kan ik doen zodat deze wel bewaard blijft?

Groeten,
Sjoerd

Overige gegevens.
Systeeem P 3.40 GhZ
XP home versie 2002
Service pack 2
RT2500 USB Wireless LAN Card

Instellingen die ik invoer bij nieuw voorkeursnetwerk:

SSID bp42
Netwerkverivicatie gedeeld
gegevenscodering WEP
Netwerk sleutel .............26 tekens hex
Bevestiging Netwerk sleutel ............. 26 teken hex
Sleutelindex 1
De sleutel wordt NIET automatisch toegewezen.
Dit is GEEN computer naar computer netwerk.

Verwijderd

Het is WEP.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik denk dat je je vergist voor wat betreft die 5 tekens, er staan wel 5 stippen maat het is wel degelijk een 104 bits sleutel. Waarom gebruik je die trouwens? sp2 kan uitstekend ook omgaan met een 128 bits sleutel, hetzij ascii, hetzij hex. Ook kan de utility van de netwerkkaart zelf wel eens uitkomst bieden. Dan kun je de wireless zero configuration uitzetten die nog wel eens roet in het eten wil gooien.

Sign here against sigs

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59
wat marlibcia zegt, aantal tekens wat daar staat is niet gelijk aan wat je had ingevoerd. dus je moet het ergens anders zoeken

CISSP! Drop your encryption keys!