Toon posts:

[OS X 10.4 "Tiger"] Release: 15 April

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Think secret meldt dat op 1 April Tiger officiëel zal worden aangekondigt. Deze aankondiging zal worden uitgezonden via sateliet en dus waarschijnlijk live kunnen worden gevolgd.
Ook wordt verwacht dat Quicktime 7 dan zal worden aangekondigt (en een Panther-compatibele versie hiervan)
De prijs van het OS zal 129$ zijn.

http://www.thinksecret.com/news/0503tiger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs van het OS zal 129$ zijn.
Zie, da vind ik nu eens schitterend van apple. Ze maken briljante, vernieuwende OS'en en dan gaan die over de toonbank aan de aanvaardbare en betaalbare prijs (voor een OS toch !!) Aan die prijs is er niemand meer die denkt om gekopieerde OS te installeren (als dat al zou kunnen, ik ben windows gebruiker)

Die prijs was voor panther ook al ongeveer dezelfde. Als je OSX tiger wil vergelijken met een windows product dan moet het het nog niet bestaande longhorn zijn, maar aangezien deze er nog niet is zou ik zeggen windows XP Pro. En bekijk nu de prijsverschillen eens? (en dan heb ik het niet over die ***-OEM versies, die je steeds mag heractiveren als je een hardware update doet) Volgens mij betaal je zeker het dubbele.

Als ik mij niet vergis komt een release van een Mac OS toch as is? dus installeerbaar op gelijk welke machine (zonder die OEM crap?) , zoals gelijk welk stukje software.

Ook iLife en iWorks staan redelijk gerpijsd. Dus de hardware is bij apple wel duur maar ze ontmoedigen het niet om een officële versie van je software aan te schaffen, waardoor je er nog eens goede support bijkrijgt (en probleemloos updaten) En dat vind ik haast van evenveel belang als het OS zelf.

_/-\o_ _/-\o_ apple _/-\o_ _/-\o_

Spijtig genoeg heb ik kort geleden beslist om mijn Mac plannen wat opzij te zetten, ten gunste van een wintel pc (amd64 en zo) aangezien ik maar student ben en niet zo veel resources heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heeft Tiger allemaal aan nieuwe functies over Panther?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:25:
[...]

Zie, da vind ik nu eens schitterend van apple. Ze maken briljante, vernieuwende OS'en en dan gaan die over de toonbank aan de aanvaardbare en betaalbare prijs (voor een OS toch !!) Aan die prijs is er niemand meer die denkt om gekopieerde OS te installeren (als dat al zou kunnen, ik ben windows gebruiker)
Ik zie niet in waarom je geen gekopieerde versie van OSX zou kunnen draaien. Ik heb hier versie 10.3 als .iso op mijn hdd staan (en heb tot nu toe alleen nog maar x86 systemen staan :P)
Dus kopietje maken lijkt me gewoon mogelijk, alleen gebeurd het niet op zo'n grote schaal omdat er gewoon een stuk minder macs zijn dan x86 bakken met windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind die prijspolitiek van Apple maar slecht eigenlijk. Je moet de volle prijs betalen voor een nieuwe versie (die naar mijn mening helemaal niet zoveel verschillen van de vorige).

Je wordt ook gedwongen om te upgraden, want de (nieuwste) development tools doen het alleen op het nieuwste OS. Je ziet bijvoorbeeld dat veel nieuwe programma's het alleen doen op 10.3. Daar zit je dan met 10.2. Ik verwacht met 10.4 niet anders.

Gelukkig weet ik hoe GNU werkt; kan ik tenminste fijn Debian draaien op mijn iBook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

anandus schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:27:
Wat heeft Tiger allemaal aan nieuwe functies over Panther?
http://www.apple.com/macosx/tiger/

Anyways, onze policy is minstens 3 bronnen voor een gerucht want anders blijven we bezig :)

Dus totdat dat zover is gaat deze dicht :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.