De prijs van het OS zal 129$ zijn.
Zie, da vind ik nu eens schitterend van apple. Ze maken briljante, vernieuwende OS'en en dan gaan die over de toonbank aan de aanvaardbare en betaalbare prijs (voor een OS toch !!) Aan die prijs is er niemand meer die denkt om gekopieerde OS te installeren (als dat al zou kunnen, ik ben windows gebruiker)
Die prijs was voor panther ook al ongeveer dezelfde. Als je OSX tiger wil vergelijken met een windows product dan moet het het nog niet bestaande longhorn zijn, maar aangezien deze er nog niet is zou ik zeggen windows XP Pro. En bekijk nu de prijsverschillen eens? (en dan heb ik het niet over die ***-OEM versies, die je steeds mag heractiveren als je een hardware update doet) Volgens mij betaal je zeker het dubbele.
Als ik mij niet vergis komt een release van een Mac OS toch as is? dus installeerbaar op gelijk welke machine (zonder die OEM crap?) , zoals gelijk welk stukje software.
Ook iLife en iWorks staan redelijk gerpijsd. Dus de hardware is bij apple wel duur maar ze ontmoedigen het niet om een officële versie van je software aan te schaffen, waardoor je er nog eens goede support bijkrijgt (en probleemloos updaten) En dat vind ik haast van evenveel belang als het OS zelf.

apple
Spijtig genoeg heb ik kort geleden beslist om mijn Mac plannen wat opzij te zetten, ten gunste van een wintel pc (amd64 en zo) aangezien ik maar student ben en niet zo veel resources heb