Toon posts:

luxe probleem>> 2 x internet op 1 pc ansluiten>> hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een luxe probleem . :*) . nouw ja probleem ..
ik beschik over 1 stuks 4 mb snelle internet verbinding met 1 mb up deze komt binnen via een draadloos netwerkkaartje op mn pc
deze lijn krijg ik gratis aangeboden ( vriendendienst ) 8)

en de 2 lijn ( ja pure luxe kweeet ut ) is een adsl lijn via een modem / router/ switch van 1 mb down een een zwak upload getalletje
en voor deze lijn zit ik dus nog vast aan mn contract

wat ik nu wil is deze 2 verbindingen door 1 trechter halen zodat als de 4 mb lijn 100 % bezet is ( bv tijdens gamen en game server of downloaden ) en die minder snelle lijn door mijn pc als 1 internet verbinding word gezien zodat beide lijnen gelijkmatig belast worden.

nu moet ik of de snelle lijn kiezen of de trage lijn kiezen

wat moet ik doen zodat mn windhoos xp van allebei de verbindingen internet verkeer tapt ?
of zijn er routers met 2 wan aansluitingen te vinden ?? die dit truukje harware matig doen ?

ik hoop dat mn verhaal duidelijk genoeg is .. is er iemand die weet hoe ik de boel moet instellen en evt met welke software ?? en hoe kan ik windhoos wijsmaken hoeveel data van lijn 1 te pakken en als deze traag is over te gaan naar lijn 2 etc etc .

ik hoor graag jullie reacties

mvg

Rob

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 18:15

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Ik weet het niet precies hoor, maar ik denk dat je dat een Load-Balancer zal moeten kopen, 2x internet erin, en vandaat kabeltje naar switch, die het verdeelt ( dacht ik)

mischien kan het ook met 2 netwerkkaarten in je pc?

Met Vriendelijke Groet,

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 18:22
Misschien is dit de oplossing, als je 2x een router heb moet je 2 netwerk kaartjes in je pc doen,zodat je gwoon 2 verbindingen heb staan in je windows en daar tussen een verbindingsbrug maken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier is genoeg over te vinden. Zoek eerst eens op trunking of load balancing.

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 10:04

ixi

Ik weet er verder weinig van maar.. bij 1 spel met 2 internetverbindingen verzenden/ontvangen is niet mogelijk. Je blijft verschillende IP adressen houden. Wellicht dat je kan aangeven dat je browsen via de ene doet en games via de ander.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Zie leuk_he. Ik zie totaal gene eigen initatief of zoiets.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.