[Showcase] Fuerteventura

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier wat (bewerkte) plaatjes van een weekje op dit eiland.

Afbeeldingslocatie: http://www.erasor.nl/dpz/FV/FV3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.erasor.nl/dpz/FV/FV6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.erasor.nl/dpz/FV/FV4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.erasor.nl/dpz/FV/FV10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.erasor.nl/dpz/FV/FV12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Erg indrukwekkende foto's, zou je misschien per foto kort uit kunnen leggen wat je er zoal mee hebt gedaan om het gewenste effect te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Behoorlijk kale vlakte ook :)

In een showcase lees ik ook altijd graag wat de gebruikte apparatuur is en de standaard exif-info (hoewel het bij deze files er nog in staat).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Te schandalig goed zeg d:)b impressive clouds
Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:01
Ben benieuwd wat je hebt gedaan om zo'n effect te krijgen met de lucht, erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, exif zit er inderdaad gewoon in.
De grote truuk :)
De RAW-files in C1pro "ontwikkeld" met een witbalans helemaal naar het geel, daarna in Photoshop een layer levels aangemaakt. In deze layer een zwartpunt op de donkerste wolk genomen een witpunt op het lichtste gedeelte van de wolk. Dit had tot gevolg dat het zand een mooie donker gele kleur kreeg.
Bij de laatste heb ik het zelfde gedaan alleen met de historybrush de bergen weer in originele kleur terug gepoetst.
Verder bij alle foto's een klein beetje met brightness en contrast gespeeld tot het naar mijn zin was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! :P
Alleen bij de tweede vind ik het zand wat te licht, een beetje ongeloofwaardig. Is je bewerking iets doorgeschoten?
Ik zou graag een origineel zien, waaruit blijkt hoe het echt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:24

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik vind deze foto's wel aardig, maar ze zijn mij te onnatuurlijk. Ik geloof die gele kleur en die lucht niet. Echter, ik zou niet weten hoe het er daar echt uit ziet, dus de originelen (resized graag) zou wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Hele vette nabewerking. Vooral in #2 komt de dreiging goed over.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zoals ik al zei op dpz: geweldig! _/-\o_

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Wow, zalige wolken, chapeau

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt Gizz en de rest ook voor de reacties tot nu toe. Was er zelf niet zo zeker over, maar ze vallen dus redelijk in de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:34

UTM

De 1e en de 5e zijn erg indrukwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Yesyesyes! Top!
Voor mij vooral 1, 2 en 5. 2 is echt gaaf met de opkomende wolk en je passagier die rustig de route uitstippeld. Gaaf gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ik wil er nog even bij zeggen dat ik nummer 5 echt heel mooi vind. Maar op dat extreme geel knap ik af. De wolken partijen van die foto's zijn wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q, het geel is inderdaad extreem, maar de bedoeling is ook een soort surrealisties landschap er van te maken. 5 is een ander gebied met minder zand, ook heb ik daar de onbewerkte voorgrond terug gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:01:
Q, het geel is inderdaad extreem, maar de bedoeling is ook een soort surrealisties landschap er van te maken.
Dat is zeker gelukt, maar op de een of andere manier spreekt mij dat niet echt aan. Maar ik ben 1 van de weinigen, misschien ben ik te conservatief.
5 is een ander gebied met minder zand, ook heb ik daar de onbewerkte voorgrond terug gehaald.
Kwestie van smaak misschien, maar juist dat spreekt me aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 12-03-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q, dat vind ik ook het leuke van fotografie, iedereen zijn eigen mening. Daarom vind ik het ook leuk jouw mening te horen, weet niet of jij conservatief bent, smaken verschillen nu eenmaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je hebt me geinspireerd met je donkere luchten :)
Mijn "variant"

Zeg het maar als je liever hebt dat ik dit weghaal.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg koele foto Gizz, mooi die lucht en die auto die er lekker uitspringt met dat blauw.
Leuk effect he met die levels :)
(lekker laten staan hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

BaRF

bijna kerst

woohoow :D _o_

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Erg mooie foto's dit. Tsja, 't wordt een beetje het standaard verhaal, maar wat een wolkenpartijen :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow gave foto's allemaal. Alleen het jammer van Gizz zen foto is dat de horizon scheef is. Persoonlijk erger ik me er een beetje aan, ik weet niet of het expres is gedaan. Zo ja dan wil ik de reden wel horen, kben zelf nog maar beginnende fotograaf dus trek het je niet erg aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, Las Dunas de Corralejo. Da's lang geleden dat ik daar was. Maar nog steeds even mooi :)

Ik hoop voor je dat je daar de auto hebt geparkeerd en lekker aan het strand bent gaan liggen - zo'n lekker rustig en breed strand heb ik nog nooit gezien. Tis eigenlijk een woestijn aan zee ;)

Voor de mensen die hier nooit zijn geweest (misschien was het je zelf ook niet eens opgevallen): Het lijkt alsof het zand is wat je ziet. Dat is echter niet zo; als je goed kijkt zijn het allemaal hele kleine fijne schelpjes :)

Ik hoop ook echt voor je dat je de oude route hebt gereden van Pajara naar Betancuria. Ik heb al aardig wat gereden in mijn leven, maar dat was ech een schitterende rit :)

Leuk logo hebben ze daar ook btw:
Afbeeldingslocatie: http://www.absolutemotions.com/windsurfing/Fuerte/goat.gif

:P

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 14-03-2005 18:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eagle, het strand zat er niet in vanwege het weer, die weg heb ik wel gereden, inderdaad erg mooi. Zoiezo een heel mooie eiland, jammer dat er zoveel verschrikkelijke toeristen-complexen uit de grond gestampt worden. Dacht dat de Spanjaarden wel wat geleerd zouden hebben na de jaren 70. :(

(geiten zat daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:31:
Eagle, het strand zat er niet in vanwege het weer, die weg heb ik wel gereden, inderdaad erg mooi. Zoiezo een heel mooie eiland, jammer dat er zoveel verschrikkelijke toeristen-complexen uit de grond gestampt worden. Dacht dat de Spanjaarden wel wat geleerd zouden hebben na de jaren 70. :(

(geiten zat daar)
Waar zat je ergens precies dan? Heb destijds in Caleta de Fuste gezeten, lekker centraal :P
Ook niet zo druk (oude gedeelte dan). Maar idd, als je in Jandia zit dan is het best wel druk ja :/

Autohuur kost daar (in mijn geval 2001) geen drol; als ik me goed herinner 375 gulden voor een week een corsa'tje in het hoogseizoen (incl afkoop eigen risico), en nog geen 50 eurocent voor de benzine :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zat ik ook Castillo/Caleta de Fuste, in een appartement aan de jachthaven. Aan de overkant van de weg door het dorp is de hele berg een grote bouwpunt en een eind verder is een grote shoppingmall gekomen (denk dat ie van na 2001 is) inclusief Mac en Burgerking.
Jandia ben ik ook even geweest maar is erg duits, waar wij zaten meer brits/nederlands.
Benzine is nu 60 eurocent, autohuur ongeveer het zelfde voor een clio/yaris dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Mooie wolkenluchten, deze tonen maar weer eens aan dat wolken _MOOI_ zijn!

;)

Alleen jammer als je voor het lekkere weer bent gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:24:
wow gave foto's allemaal. Alleen het jammer van Gizz zen foto is dat de horizon scheef is. Persoonlijk erger ik me er een beetje aan, ik weet niet of het expres is gedaan. Zo ja dan wil ik de reden wel horen, kben zelf nog maar beginnende fotograaf dus trek het je niet erg aan :P
De horizon is recht, maar aangezien de auto bovenop een berg staat en de grond schuin afloopt lijkt het misschien een scheve horizon, vooral als je ons platte kikkerlandje gewend bent :)

Pagina: 1