[K7 mobo] Epox 7kxa met K7-500 start vaak niet

Pagina: 1
Acties:

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Ik heb hier een wat ouder test pc-tje waarmee ik wat met Windows 2003 server aan het stoeien ben.
Het beestje heeft alijd trouw dienst gedaan, maar sinds kort is het 1 en al ellende.
Het is een pc met een Epox 7kxa met een AMD K7-500 slot A en 256Mb pc133.
Hij doet het als ik de cpu (slot a) er een keer uit trek en er heel goed weer terug in steek. Hij blijft dan
gewoon goed draaien todat ik hem uitzet, dan start hij niet meer op (soms wel nog een keer). Na de cpu er dan weer een paar maal er uit en er in doet hij het weer, meestal tot de volgende power cycle. Resetten gaat wel normaal.
Wat heb ik al gedaan: Mobo goed bekeken, geen rotte elco's etc, het 1 en ander al doorgesoldeerd. Conacten van de slot cpu al lichtjes opgeschuurd met heel fijn schuurpapier. Andere voeding geprobeerd. Alle kaarten eruit. Bios update. Het maakt allemaal niets uit.
Het rare is dat als hij het doet, het gewoon goed is, alleen die opstart ellende....
Wat kan het zijn, de cpu of het mobo ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:45
Hoe zijn de andere onderdelen?
Dingen als voeding en geheugen?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
olof schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:44:
Hoe zijn de andere onderdelen?
Dingen als voeding en geheugen?
Zoals boven al staat, andere voeding maakt niet uit. Aanvulling: alleen met een ander 64mb (goed) geheugen bankje ook zelfde probleem

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Doorgesoldeerd? Klinkt niet gezond voor je moederbord dus ik neem aan dat je iets anders bedoelt? Heb je ook het processorslot schoongemaakt? Heb je de stroom eraf als je de cpu eruit en er weer in doet? Doet hij het ook bij en wat hogere vcore?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:26:
Doorgesoldeerd? Klinkt niet gezond voor je moederbord dus ik neem aan dat je iets anders bedoelt? Heb je ook het processorslot schoongemaakt? Heb je de stroom eraf als je de cpu eruit en er weer in doet? Doet hij het ook bij en wat hogere vcore?
Jep, de soldeerpunten op het mobo waar de power regulators zitten even met de bout en een heel klein beetje tin weer even opgefrist.
Hoe maak je een processor slot schoon ?
Ja tuurlijk is de stroom er af als ik er aan zit te klooien.
Hogere vcore instellen zal ik proberen.