Ik ben op dit moment bezig met een klein tooltje, maar daar loop ik tegen een probleem aan.
Ik wil runtime de type van een variabele bepalen.
Voorbeeld :
Mijn object krijgt dan wel de juiste members (die van de bovenstaande structure), maar ik kan hier eigenlijk geen array van maken.
Ik wil dus eigenlijk een functie maken, welke een string aangeleverd krijgt (de naam van een structure), binnen deze functie moet een Array gemaakt worden van een X aantal variabelen, met het type van die structure.
Weet iemand of dit kan ?
Edit :
Ter verduidelijking, dit is wat ik wil, maar dan is dus de structure name niet tijdens design-time bekend :
Ik wil runtime de type van een variabele bepalen.
Voorbeeld :
code:
De structure is ergens anders al in elkaar gesleuteld. Nu wil ik een variabele definieren als dit type, en liever zelfs als een een array van dit type. Ik heb geprobeerd een variabele object aan te maken, waarna ik een GetMembers heb uitgevoerd.1
2
| string StructureName = "Test"; Type theType = Type.GetType("WMITool.Structures." + StructureName); |
Mijn object krijgt dan wel de juiste members (die van de bovenstaande structure), maar ik kan hier eigenlijk geen array van maken.
Ik wil dus eigenlijk een functie maken, welke een string aangeleverd krijgt (de naam van een structure), binnen deze functie moet een Array gemaakt worden van een X aantal variabelen, met het type van die structure.
Weet iemand of dit kan ?
Edit :
Ter verduidelijking, dit is wat ik wil, maar dan is dus de structure name niet tijdens design-time bekend :
code:
1
2
| Object[] testObject = new Object[25]; testObject[0] = new Structures.win32_networkadapter(); |
[ Voor 15% gewijzigd door sorted.bits op 12-03-2005 12:50 ]