[XP] Windows XP CD niet bootable, in ander systeem wel

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb zojuist met nLite een Windows XP ISO gemaakt en deze vervolgens op CD gezet voor herinstallatie van m'n pc. Normaliter, als ik de CD laat booten zie ik "Druk op een toets..." enz.
In dit geval gebeurt er niets en start het systeem door naar de harde schijf.

Het rare is dat de CD prima bootable is in elke andere systeem die ik hier heb staan, en nog vager is dat de beide DVD/CD-Drives in m'n systeem hetzelfde doen.

Pak ik een andere CD die bootable is, dan wordt deze keurig opgestart :|

Ik heb de boot-opstartinfo bestand extracted van deze CD en vervolgens geplant in de ISO en deze gebrand op CD. Maar, dat heeft niets geholpen, want ook nu wordt de CD volledig genegeerd :?
Ik heb de ISO diverse malen overnieuw laten maken en op CD gebrand, maar ook dat hielp niets.

Ik heb in de BIOS gekeken naar mogelijke blokkades (BIOS Boot-Virus Protection: Off e.d.),
En ik heb zelfs de BIOS firmware geupdate van m'n MSI K8N Neo 2 naar de meest recente versie (v1.5). Dit gaf ook geen rsultaat verder ;(

Heeft iemand zoiets eerder gehad?

Verwijderd

Heb je het soms op een re-writeable gebrand? Heb ook wel eens gehad dat die niet goed herkend werden op wat oudere cd-rom spelers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Andere cdromspeler in die zelfde pc boot wel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ander merk CDr al geprobeerd :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb de ISO op een CD-RW gebrand, maar zojuist ook even op CD-R... helaas doet ie hetzelfde :(
De optische drives in m'n systeem zijn een NEC 35020A DVD+RW DL en een Plextor 24x/10x/48x, die hebben al eerder CD-RW's geboot met m'n ISO's.

Naja, ik zal even verder experimenteren...

[ Voor 35% gewijzigd door pSycho-Y2K op 12-03-2005 18:03 ]

Verwijderd

ik herken iets in je probleem.
vorige week heb ik op mijn oude comp een copy winxp sp2 gezet zonder problemen.
nu heb ik een nieuw moederbord ASUS K8N (en processor).
voor de rest is alles hetzelfde.
weer heb ik dezelfde copy erop gezet en nu heb ik naar wat ik lees hetzelfde geouwehoer.
ik heb er nu een oude copy winxp sp1 op gezet en dat pakt ie wel.
ikniesnapnie.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

pSycho-Y2K schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:27:
Ik heb zojuist met nLite een Windows XP ISO gemaakt en deze vervolgens op CD gezet voor herinstallatie van m'n pc. Normaliter, als ik de CD laat booten zie ik "Druk op een toets..." enz.
In dit geval gebeurt er niets en start het systeem door naar de harde schijf.

Het rare is dat de CD prima bootable is in elke andere systeem die ik hier heb staan, en nog vager is dat de beide DVD/CD-Drives in m'n systeem hetzelfde doen.

Pak ik een andere CD die bootable is, dan wordt deze keurig opgestart :|

Ik heb de boot-opstartinfo bestand extracted van deze CD en vervolgens geplant in de ISO en deze gebrand op CD. Maar, dat heeft niets geholpen, want ook nu wordt de CD volledig genegeerd :?
Ik heb de ISO diverse malen overnieuw laten maken en op CD gebrand, maar ook dat hielp niets.

Ik heb in de BIOS gekeken naar mogelijke blokkades (BIOS Boot-Virus Protection: Off e.d.),
En ik heb zelfs de BIOS firmware geupdate van m'n MSI K8N Neo 2 naar de meest recente versie (v1.5). Dit gaf ook geen rsultaat verder ;(

Heeft iemand zoiets eerder gehad?
En je hebt je bootvolgorde in je bios wel goed ingesteld?
Dat ie dus bv eerst boot van FLOPPY dan van CD en dan va HDD ofzow? anders gaat het nooit werken he :)

offtopic:
misschien beetje ouwe koei uit de sloei?

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

RammY schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:03:
[...]

En je hebt je bootvolgorde in je bios wel goed ingesteld?
Dat ie dus bv eerst boot van FLOPPY dan van CD en dan va HDD ofzow? anders gaat het nooit werken he :)

offtopic:
misschien beetje ouwe koei uit de sloei?
Als andere cd's het wel doen dan ligt het dus NIET aan de boot-volgorde
Pagina: 1