Toon posts:

beveiliging draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een draadloos netwerk aan te leggen met gelijk een verbinding met ADSL.

Ik heb de draadloze router van Lynksys 2.4 GHz wireless-G.
En in de computers zitten draadloze ontvangertjes van CNet Wireless- pci adapter.
Het ADSL komt van Hetnet.
Een computer draait op windows XP en de ander op 98SE.

Op zich draait het draadloze netwerk goed, ik kan verbinding maken met internet met beide computers.

Alleen de beveiliging van de router kan ik niet aan de praat krijgen.
Ik heb het blad Tips en Trucs gekocht gisteren want daar staat het toevallig allemaal in. Dezelfde router enzo. Ik dacht dat ik er dan wel snel uit zou kunnen komen, maar niet dus.

Iedere keer als ik iets in stel van de beveiliging op de site van de router, dan wordt de verbindign met het netwerk verbroken. Ik heb inmiddels de computer verbonden met de router met een kabel, dus ik blijf nu wel gewoon verbinding met het netwerk houden.

Wie weet hoe ik de beveiliging in moet stellen van deze router?

Als je nog meer gegevens nodig bent dan zeg het maar.

Groetjes Lydia

Verwijderd

Je geeft toch ook de beveiling op de wireless clients in?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 08:12

EnnaN

Toys in the attic

wat voor beveilliging wil je instellen? je kan een WEP-key gebruiken, maar dan moet je die WEL op je computer instellen (zie het als een wachtwoord.je kan er wel eentje instellen, maar je moet hem wel invullen als je gebruik wilt maken van de diensten)

als je encryptie wilt gebruiken (zodat mensen je verkeer niet kunnen lezen, dit betekend dat mensen evt. nog steeds random van je verbinding gebruik kunnen maken), dan moet ook je computer weer hier gebruik van maken..stel dus je verbinding op je comp ook in op de juiste encryptie

je kan ook op mac-adres filteren (dus het hardware adres van je netwerkkaart toevoegen aan een lijst), zodat alleen die bij je router kan).. dan is je verkereer dus nog niet encrypted door de lucht, maar kan niet zomaar elke gast op de hoek met een laptop van je verbinding leechen

sig

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh, ik zou het eignelijk niet weten 8)7

ik zal even vertellen welke stappen ik heb gevolgd om de beveiliging in te stellen:

Wireless
Wirelesse security
en bij security mode kies ik WEP

WPA heb ik al een keer gekozen, mar ik had gelezen dat dat alleen werkt als je alleen computers gebruikt met XP. En dat is dus bij mij niet het geval.

Default transmit key: 1
web incryption: 64 bits
passphrase: hier heb ik een eigen woord ingevuld en daarna op generate geklikt.

dan klik ik op save settings en dan wordt de verbinding verbroken met het draadloze netwerk.

Verder heb ik eigenlijk niets gedaan. Dit is de eerste keer dat ik een draadloos netwerk instel, dus weet er heel weinig vanaf.

Groetjes lydia

• utbone
  • Laatst online: 08:23
Oplossing:

Vereiste: XP Sp2

Na je router aanpassingen moet je voor de clients moet je de wireless network setup draaien. (configuratie scherm, laatste icoon)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Deze stappen eens overlopen... En je komt heel voor

[off topic] Je moet niet altijd groetjes onder je post zetten, wij als tweakers groeten altijd[/off topic]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me even gaan verdiepen in deze site. Misschien dat ik er dan uitkom.

bedankt voor de tip.

Groetejs Lydia

Verwijderd

Topicstarter
[[off topic] Je moet niet altijd groetjes onder je post zetten, wij als tweakers groeten altijd[/off topic][/quote]

Sorry, las het te laat, dus had het toch weer gedaan. 8)7

• EnnaN
  • Laatst online: 04-05 08:12

EnnaN

Toys in the attic

@wep: dat passphrase/ die key moet dus ook op je comptuer staan, dat is het hele concept: je zet een ww op je router, dus dan moet de computer die er gebruik van wil maken, dat ding ook hebben :)

dus als je dat aan zet, je niets op je computer hebt ingevult, dan doettie het niet, das toch logisch? wat heb je anders aan die beveiliging als je zonder iets te veranderen nog steeds automagisch kan internetten??

sig

Pagina: 1