[twain driver] ingebakken logo uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
ik heb een programma geschreven (in vb.net, maar dat is niet belangrijk), dat via een component (pegasus twainpro, maar dat is eigenlijk ook niet belangrijk :) ) een scanner controleerd, en zodra een blaadje in de feeder wordt gedaan, automatisch gaat scannen (zonder gebruikersinteractie).

Probleem is nu, iedere keer als ik een scanner sessie open, komt heel even een hp logo te voorschijn (gebruik dus een hp scanner).

ik heb zo'n vermoeden dat dit in de twain driver ingebakken zit, maar ik weet dit niet zeker.

Heeft iemand hier ervaring mee? - hoe dit uit te schakelen?

Een oplossing zou zijn om een algemene twain driver te installeren, maar ik begrijp uit hetgeen wat ik tot nu toe gelezen heb dat dat geen goed idee is -> scanners zijn meestal niet 100% compatibel met de twain standaard (vandaar dat eigen drivers worden meegeleverd)

Zoeken naar het plaatje in de hp directory of in het windows register heeft ook geen effect.

p.s.
Ik post dit in P&W omdat ik denk dat een programmeur dit 'probleem' eerder zal tegenkomen als een gewone gebruiker (die dit natuurlijk niet als een probleem ziet)

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -