Ik ben dus aan het rondkijken voor een laptop, maar ik vond nergens mijn ultimate dream. Toen ik gisteren surfte kwam ik op de site van een winkel de Packard Bell EasyNote R8730 tegen. Nu ben ik als goed ervaren computer gebruiker nu niet meteen pro PB omdat het meestal (zonder te willen generaliseren) voor de computerleek de beste computers zijn.
Maar wat me echt doet twijfelen zijn het mooie design, maar vooral de specs:
standaard 1 gig ram
centrino 1,7
128 mb grafische kaart ati mobile 9700
80 gigabyte harddisk
dvd writer dubbellaags
tv tuner
en niet te vergeten: standaard 2 jaar garantie
(url: http://nl.packardbell.be/...asp?partNumber=PB18M00856)
Nu twijfel ik nog om hem te kopen en een paar reacties zouden mij misschien kunnen helpen bij de finale beslissing, mijn twijfelpunten/overwegingen :
- Ik heb de vele contra PB threads hier al doorgenomen, maar wat zouden jullie doen met dit model? Bij een laptop kun je zelf zowiezo niet (of heel weinig) tweaken dus misschien toch hier maar een uitzondering maken?
- Waarom ik vooral het toch zou doen is dat ik merk dat elk merk heden ten dage hier op got met problemen blijkt te kampen. Dell heeft vele falende hd's, Acer's service zou brak zijn, ibm's en dell's behuizing problemen. Daarvoor zijn het uiteraard geen slechte merken, maar het wil voor mij wel zeggen dat je overal pech kunt hebben, en je gewoon wat geluk moet hebben dat het een goed model is. En mocht PB superslecht zijn dan zou het ook niet blijven verkopen denk ik zo.
- Dan over de laptop zelf, ik ben al altijd gewoon geweest van op een standaard beeldscherm verhouding te werken. Zal ik snel wennen aan het breedbeeld en geeft dit nu wel of geen vervormd beeld? (opnieuw heb ik de threads al doorgelezen maar er lijkt daar toch geen consensus)
- Iemand ervaring met die Diamondview van Packard Bell? Op de PB fora las ik maar 1 ervaring en die persoon kloeg over tranende ogen na een tijdje, waarop hij werd aangeraden de helderheid van z'n scherm te verminderen (waarna hij helaas niet meer reageerde)
- Iemand nog andere opmerkingen over de laptop zelf? Pro, contra, andere voorstellen? Ik kan hem krijgen voor 1450, wat mij persoonlijk voor deze machine een superkoop lijkt...
Ik zou het enorm apprecieren mocht er wat respons komen