[MCE 2005] Wil niet uit hibernate met afstandsbediening*

Pagina: 1
Acties:

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Hallo,

ik heb een mce machine die ik niet uit hibernate krijg met de remote (in hibernate stand krijgen is geen probleem).

met standby werkt alles prima...ook de fans enz gaan uit.

nu heb ik de welbekende register tweak uitgevoerd maar dat mocht ook niet baten.

in mijn bios heb ik de optie dat een usb device hem uit hibernate mag halen ook aan staan.
bij de rest van de standby/hybernate opties kan ik kiezen tussen s3 of s3/s4/s5
beide opties geprobeerd maar het werkt allemaal niet.

het is btw een msi moederbord dus er zitten geen jumpers op die de usb poorten op spanning houden zoals bv bij asus.

ook bij apparaatbeheer heb ik alles wat maar enigzins betrekking heeft op usb en remote ed. zo gezet dat deze de machine uit standby/hybernate mogen halen

iemand enig idee?

opensecure.nl

• StevenK
  • Laatst online: 22:31
Heb hier ook een MSI bord, maar weinig spanning op de usb poort. Lukt dus ook niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Zjemm
zou het dan aan MSI liggen??

misschien dan maar eens een mailtje sturen naar MSI over dit probleem

opensecure.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even het os in de titel: [MCE 2005] :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

MSI staat op thegreenbutton bekend om "komt niet uit hibernate"-problemen met MCE2005. Je kunt proberen te flashen naar het nieuwste bios. Als dat niet werkt is de kans eigenlijk nihil dat het werkt

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Houden we even het verschil tussen stand-by en hybernate in de gaten?? Stand-by - suspend to ram houden de meeste USB poorten na de tweak dus wel spanning; bij hybernate - suspend to HD niet! Maar ook bij suspend to ram zijn bij de meeste pc's de ventilatoren keurig uit enz.enz.

Dat dan weer wel......

Verwijderd

ook bij hibernate is het mogelijk om 5v op usb-poorten te houden. Ik heb mijn asus k8n-e zo ingesteld (bios en register) Over andere (merken) mobo's kan ik echter niets zeggen

• Zjemm
hmzzz dan maar eens kijken of er een nieuw bios beschikbaar is voor dit bord
beetje jammer van msi dat het er wel in zit maar het niet werkt

opensecure.nl

Pagina: 1