Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Lo,
ik heb een netwerk met 2 pc's, eentje draait winME (Duron700) en eentje draait Win98 (PII 333), verbonden door 2 farallon kaartjes, eentje ISA (Duron700) en eentje PCI, en deze weer verbonden door 7mtr crosscable
Netwerk loopt met sygate4. Nu is het echter vrij langzaam, als ik op de een pc de andere wil accessen duurt dat minuten, en vaker nog, timeouts. Transferen van files gaat heel langzaam en pingtijden op LANgame zijn op client minstens 30 (Half-Life dan, maar toch te hoog).
Rechtstreeks pingen levert wel lage ping op (<10ms)

Waar kan dit aan liggen?? Ik verdenk natuurlijk de netwerkkaartjes, maar om nou meteen 3com kaartjes te gaan kopen terwijl prob misschien ook ergens anders ligt is onzin (vind ik dan, arme student)

Thx alvast voor replies

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Vertel eens iets meer over de instellingen van je netwerk op de beide pc's.
Scheelt een hoop overbodige opmerkingen.

• RealCato
zoals? alles werkt perfect.
IP = 192.168.0.1 en 192.168.0.2, ik draai geen FTP server of whatever, in netwerkomgeving heb ik 2 netwerkkaartjes staan bij host (eentje voor internet) en eentje bij andere pc, tcp/ip protocolletje, geen firewall als ik langame doe, geen ipx of netbeui, wat nog meer? dhcp op server aan, op client uit, dns zooi op allebei uit....

ik denk neit dat je wat met deze info aankunt , maar toch hierbij..

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Kijk 's of de kaartjes op half duplex staan? Het wil wel eens helpen dat te forceren.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• RealCato
mijn netwerkkaartje dat aan internet verbind staat op half duplex, bij de 2 netwerkkaartje die thuisnetwerkje maken kan ik dat niet zien bij eigenschappen (?)