Toon posts:

ASUS P5AD2-Premium doet het nog maar voor de helft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord P5AD2-Premium met een processor 3,6 GHz, 2048 Mb DDR2 geheugen, EN5900 PCIxpress videokaart, 2 WD Raptor SATA schijven a 74 Gb, 2 Maxtor 300 Gb SATA schijven en 4 Maxtor 250 Gb SATA schijven.

Ik heb 3 RAID 0 configuraties aangebracht. 2 met het Intel programma door bij de POST CTRL+I ingedrukt te houden. De eerste zijn de 2 Raptor schijven en de tweede met de 2 Maxtor 300 Gb schijven.
De derde RAID 0 configuratie is aangemaakt me de onboard Silicon RAID. Hierbij is een schijf gemaakt van de 4 Maxtor 250 Gb schijven.

Nu heb ik het volgende probleem. Sinds gisteren start mijn PC anders op, eerder startte hij op met 3 schijven. Nu als ik windows verkenner open staan er alleen nog maar de 2 intel RAID schijven. De derde RAID 0 schijf is er niet meer. Tevens ben ik ook mijn draadloze netwerkverbinding kwijt.
Terwijl hij in de BIOS gewoon op enabled staat en ook het meegeleverde antennetje aangesloten is.
Zelf heb ik helemaal niks veranderd. Ik heb donderdagavond de PC uitgezet, en toen ik hem gisterenavond weer aanzette was die derde schijf er niet meer en heb ik een keer geen draadloze netwerkverbinding meer.

Ook kon ik eerder bij het opstarten van de PC het Silicon programmatje activeren door CTRL+F4 in te drukken. Hierdoor kun je de RAID configuratie aanpassen danwel verwijderen of een nieuwe aanmaken. Deze zie ik ook niet meer. In de BIOS heb ik niks veranderd. Ik heb er al wel gekeken, maar alles staat gewoon Enabled en op RAID.

Wie kan mij helpen ???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schreeuwerige uitroeptekens uit de titel gesloopt.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

tweede voeding erbij hangen, zorgen dat de schijven allemaal op die tweede draaien en je board/vidcard op de andere. klinkt mij alsof dat je je voeding langzaam de bocht om aan het helpen bent. zijn wel heel veel discs voor een psu.

Aunt bunny is coming to get me!