Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

neonlicht op de computer

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wilde ook graag een neon licht in mijn computer en toen ben ik maar naar de locale electroboer gegaan en heb ik om een neon-licht gevraagd,
Alleen nu heb ik dit meegekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.compie.nl/neon.jpg
Ik heb alleen geen idee van hoe ik dat aansluit op mijn computer,
Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
Volgens mij is dat voor een auto .. een sigarettenaansluiting zie ik volgens mij namelijk :X

Verwijderd

Topicstarter
Psboy schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:13:
Volgens mij is dat voor een auto .. een sigarettenaansluiting zie ik volgens mij namelijk :X
Ja zover was ik ook al wel , maar dat moet toch ook wel op de computer aangesloten kunnen worden?

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Je had beter eentje uit de computershop kunnen nemen.
Nu moet je er nog eventueel een molex stekker aanzetten, en misschien een convertje eraan.
Tenminste ik dacht dat die sigarettending niet echt een hoge spanning heeft.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Milkman schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:15:
Tenminste ik dacht dat die sigarettending niet echt een hoge spanning heeft.
Die zijn 12V als het goed is...

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2005 09:21 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een sigarretten aansteker geeft 12V evenals je voeding, dus moet je deze ook op je pc kunnen aansluiten.

Je moet alleen eerst er een molex op solderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien had ik beter kunnen vermelden dat ik nogal een n00b ben op het gebied van electra :Y)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Dan wordt het hoog tijd om er wat van te gaan leren he ;)

Kijk hier maar eens.

System specs

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:20

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

je kunt beter terug gaan en om een neon met molex aansluiting vragen.. heb je ws meer aan en je kunt het wat netter wegwerken..

Bedankt alvast

Verwijderd

12 volt plug eraf slopen en eventjes onthouden welke de plus is! (dat bussie) de boel isoleren met tape of een mooi kastje en aan de gele en zwarte draad van je atx kassie zetten op een of andere manier :)

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
ik had het zelfde bij mij wou die niet werken op een 12 vlot aansluiting van de voeding |:( toen heb ik hem op zon aan sluiting op me moederbord gedaan waar je normaal en fan op doet, kan je hem nog uit zetten met speed fan ook :P

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat je kan doen:
Je haalt de sigarettenstekker uit elkaar, en goed zien wat de 12V e.d. is.
Dan haal je een molex op, of je haalt die gewoon van een oude voeding af oid, en dan verbind je de goede met de goede en klaar ben je :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nog steeds niet gelukt, wat ik nu gedaan heb is de autolader eraf gehaald ik heb nu dus alleen het Licht met 2 draadjes eraan, ik snap alleen niet waar ik het nu op aan moet sluiten kan iemand dat met een plaatje ofzo wat duidelijker maken?

Verwijderd

Nee, je moet alleen het autolader verloop stukje eraf halen(Zeg maar de pinnen van de stekker). De rest is o.a. een omzetter die je echt nodig hebt.
Nu moet je even uitzoeken welke van de twee draadejs die dus naar het verloop stukje gaan 12V is en welke ground. Dan zoek je een oude molex stekker en soldeer je de desbetreffende draadjes aan elkaar(zwart is ground, 12V weet ik niet zeker maar ik denk geel). Dit kun je dan aan een andere molex stekker hangen(je moet dus eigenlijk een inverse molex hebben).

Als dit niet duidelijk is, vraag dan maar even om een schemaatje.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je hebt dus de eigenlijk CCFL (het neon buisje) met daaraan twee draadjes naar de inverter (grijs/blauwe kastje.)

Aan dit kaste zit een aansluiting voor in de auto, maar dit moet je omzetten naar een molex voor de pc.
Zoek uit welke de + (12V) is en welke GRND. Hang de 12V aan de gele lijn en de GRND aan de zwarte lijn van je voeding.

Lees ook:
http://www.unixmonkey.net/articles/carneon/

[ Voor 8% gewijzigd door Kawaii op 12-03-2005 11:23 ]

Verwijderd

Ik vraag me trouwens af of die converter nog wel geschikt is. Ik kan me zo voorstellen dat die andere volt/amperage nodig heeft dan een computer levert(het is tenslotte voor een cigaretten aansteker).
Ik denk dat een schema van zo'n ding erg handig is. Misschien even in het "computer in je auto" topic kijken. Hier zullen ze meer weten over de werking van zo een cigaretten aansteker.

EDIT: Ik geen 'groot' topic vinden, ik dacht dat dat er was? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar ik hebde draadjes van die auto adapter afgeknipt kan ik ze er nu nog wel opsolderen?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:27:
Ik vraag me trouwens af of die converter nog wel geschikt is. Ik kan me zo voorstellen dat die andere volt/amperage nodig heeft dan een computer levert(het is tenslotte voor een cigaretten aansteker).
Een auto-aansteker is ongeveer 12 volt, en dat kan je ook gewoon uit een computervoeding halen. AmperageStroom hoef je je echt geen zorgen over te maken, zo schokkend veel verstookt een CCFL niet.

Kwestie losse draadjes aanfixen op de 12v (geel) van een molex hangen en huppa :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.