Toon posts:

Protection fault bij flashen Geforce2 mx400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn videokaart flashen omdat hij opstart in NTFC en dat moet veranderen in PAL.

-Eerst de originele bios gecopieerd in Dos met Biosdump.
-Originele bios aangepast met X Bios editor naar PAL

Nu moet ik alleen nog de bios terug zetten met nvflash maar hier gaat het fout. Ik krijg dan de melding:

General Protection Fault at EIP=214; FLAGS=3283

Iemand enig id waar dit aan kan liggen? Heb "heel" het internet afgezocht naar wat dit betekend. Verschillende versies van nvflash geprobeerd. Verschillende versies van dos. Verschillende computers.

Het gaat om een:
XFX Force, GEFORCE2 MX 400 64MB PCI TV OUT
http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT87GDT

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik denk dat je dan je bios moet force flashen.

hier ff een op google kan je wel goede hits vinden bijvoorbeeld de eerste

http://www.google.com/sea...F-8&q=geforce+force+flash

Daar kom ik dit commando voor tegen "nvflash -4 -5 -6 newbios.rom"
sorry dat ik je niet wat meer kan helpen, moet zo naar me werk namelijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 12-03-2005 08:21 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

die flash moet ook onder dos.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het advies opgevolgd en....... nope werkt nog steeds niet. Ik krijg trouwens bij elke commando dezelfde foutmelding. Dit is wat ik vandaag allemaal heb geprobeerd:

nvflash 5.13 nvflash -r
nvflash -4 -5 -6 bios.bin

nvflash 5.08 nvflash -4 -5 -6 bios.bin

nvflash 4.42 nvflash -p -u -2 bios.bin

nvflash -e
nvflash -p -u -f bios.bin

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:52:
die flash moet ook onder dos.....
Ik heb de opstart disk van win95 en win98 gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat informatie gevonden over wat een General Protection Fault is:

http://www.computing.net/...wwboard/forum/164263.html

Zou het zo kunnen zijn dat mijn floppy's niet meer goed zijn? Ik heb wel problemen gehad om een floppy te vinden die nog werkte omdat bijna al mijn floppy's stuk waren.

En als ze niet meer goed zijn kan ik dan een externe HD gebruiken om te flashen i.p.v. het floppy?

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
of gewoon een cdrom.....

Verwijderd

Topicstarter
Update.

Heb inplaats van floppy, cd's gebruikt en ben nu eindelijk van de protection error af. Maar nu heb ik weer een ander probleem. Als ik flash met (nvflash 5.13):

nvflash -4 -5 -6 bios.rom

Dan krijg ik de volgende melding:

NOTE: EEPROM does not contain board ID, Skipping Board ID check

Identifying EEPROM
EEPROM ID (55,AA): Unknown
ERROR: Supported EEPROM not found

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben er nu dan eindelijk uit wat het probleem is. FF snel op een rijtje voor de mensen die het zelfde probleem hebben.

Soms zitten er op de goedkopere (low-profile) Geforce2 MX400 kaarten een EEPROM die niet te flashen. de 55,AA. Deze EEPROMS worden geprogrammeerd voordat hij op de videokaart word gesoldeerd. Het is dus wel mogelijk om hem te flashen maar dan moet je de chip dus eerst losmaken dan hardware matig flashen en dan nog eens een keer terug op je kaart solderen.

K*T!

Al die moeite voor niks. Hopelijk kan ik met deze post voorkomen dat andere mensen er net zoveel tijd in stoppen als ik. Later.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zit er geen NTSC/ Pal jumper op je videokaart? Mijn Asus GF2 had dat wel namelijk :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Nope zit er niet.

Het probleem is dat ik geexbox wil draaien ( www.geexbox.org ). Geexbox gebruikt voor de tvout "nvtv" en die herkend de chip niet die op mijn kaart zit. En volgens mij kan ik ook niet de linux drivers van nvidia gebruiken omdat die alleen onder x-windows draait en geexbox is een gestripte versie van linux. Maar ik ben een newbie op het gebied van linux dus het flashen van mijn video kaart leek mij een stuk makkelijker.
Pagina: 1