Hoi, ik zit momenteel echt met mijn handen in het haar over het volgende.
Ik wil een simpel aanpasbare planning uitwerken in html en php. ik heb de 'al aanwezige' bruikbare code opgesnord maar juist omdat ik weer moeilijk moet doen, gaat het mis. Zie hier:
(overigens hoort hier nog een stukje else... onder voor het geval $text leeg was. niet relevant).
Het gaat om specifiek het volgende stukje:
(de twee echo's voor $itemarray[2] en $maand heb ik ter test erin gezet)
Ik heb even een proeffile 'planning.inc.php' aangemaakt en daarin is $itemarray[2] dus telkens de naam van de maand (januari, februari, maart...). Nu wil ik dat per keer dat ik de functie aanroep, ik alléén de gegevens van één maand terugkrijg. Dus zo roep ik hem aan:
Het staat precies zo achter elkaar; er komt niks tussen. Echter, in mijn echo's hierboven ^^ geeft de echo voor $itemarray[2] netjes de maand uit die array weer, maar $maand is op dat moment léég. terwijl ik net heb gezegd dat $maand 'maart' moet zijn
Ik zal wel iets verkeerd doen met soorten variabelen ofzo, ... kijk als het nou was dat hij ze niet vergeleek omdat ze niet van gelijke soort / inhoud waren, oké. maar heel die $maand is gewoon leeg zodra ik bij het vergelijken aankom?
overigens zijn suggesties om het compleet anders en korter te doen zeer welkom, ik code alleen maar wat ik weet en wat ik logisch vind, maar de slimme trucs, afkortingen enzo... geen kaas van gegeten.
(Papa Eend zal de code ook wel herkennen, uche)
(dit is geen serieus project, de wereld zal er niet op achteruit gaan
)
Bedankt voor de hulp!
Ik wil een simpel aanpasbare planning uitwerken in html en php. ik heb de 'al aanwezige' bruikbare code opgesnord maar juist omdat ik weer moeilijk moet doen, gaat het mis. Zie hier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| function createplanning() { $text = readtext('planning.inc.php'); // stop de tekst uit 'planning.inc.php' in $text; if (!empty($text)) { $text = explode("\n", $text); $i = 0; while ($i < sizeof($text)) { $itemarray = explode( '|', $text[$i]); echo ("<b>".$itemarray[2]."</b>"); echo ($maand); if ( $maand == $itemarray[2] ) { $textitem = str_replace("<br>", "<br>\r\n", $itemarray[0]); $formcontents.= "<div class='msgtop' id='wit' style='font-weight: bold;'>".$itemarray[1].", ".$itemarray[2]."</div><div class='msgmid'>".$textitem."</div><div class='msgbot'></div><br>"; $i++; } else { $i++; } } } |
(overigens hoort hier nog een stukje else... onder voor het geval $text leeg was. niet relevant).
Het gaat om specifiek het volgende stukje:
(de twee echo's voor $itemarray[2] en $maand heb ik ter test erin gezet)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| echo ("<b>".$itemarray[2]."</b>"); echo ($maand); if ( $maand == $itemarray[2] ) { $textitem = str_replace("<br>", "<br>\r\n", $itemarray[0]); $formcontents.= "(meuk zoals boven)"; $i++; } |
Ik heb even een proeffile 'planning.inc.php' aangemaakt en daarin is $itemarray[2] dus telkens de naam van de maand (januari, februari, maart...). Nu wil ik dat per keer dat ik de functie aanroep, ik alléén de gegevens van één maand terugkrijg. Dus zo roep ik hem aan:
PHP:
1
| <div><? $maand = 'maart'; createplanning(); ?></div> |
Het staat precies zo achter elkaar; er komt niks tussen. Echter, in mijn echo's hierboven ^^ geeft de echo voor $itemarray[2] netjes de maand uit die array weer, maar $maand is op dat moment léég. terwijl ik net heb gezegd dat $maand 'maart' moet zijn
Ik zal wel iets verkeerd doen met soorten variabelen ofzo, ... kijk als het nou was dat hij ze niet vergeleek omdat ze niet van gelijke soort / inhoud waren, oké. maar heel die $maand is gewoon leeg zodra ik bij het vergelijken aankom?
overigens zijn suggesties om het compleet anders en korter te doen zeer welkom, ik code alleen maar wat ik weet en wat ik logisch vind, maar de slimme trucs, afkortingen enzo... geen kaas van gegeten.
(Papa Eend zal de code ook wel herkennen, uche)
(dit is geen serieus project, de wereld zal er niet op achteruit gaan
Bedankt voor de hulp!
[ Voor 25% gewijzigd door Dark Blue op 12-03-2005 05:44 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs