Toon posts:

Pc start onregelmatig auto op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een amd systeem van me oom staan.

hij melde ze pc deed raar ik had gezeg breng maar we doen ff een clean install is altijd leuk.
hij begon te zeggen van ja me pc gaat automatisch aan.. ik lachte hem uit..
ik zag het bij me thuis .. ik dacht tja leuk virus..
xp er op clean install partitie verwijdert en opnieuw aangemaakt.

pc in niet in verbinding geweest met WWW er staat alleen XP pro op en SP2

zit ik hier lekker op GoT op me eigen pc start dat achterlijke ding van me oom in eens op ..
en sluit spontaan weer af ..

ik zet hem aan reset de bios to default. oke start afsluiten 3 min gaat die weer aan.. 8)7

tjah .. .dat sloeg echt alles een pc die zich zelf aan en uit zet.

pc heeft het altijd goed gedaan tot een week gelede

SPECS

AMD athlon 2000+
256 mb ram
32 mb video shared
mobo (NOG geen idee)

Wake on Lan is geen optie er zit geen netwerk kabel in ..

er zit aangeloten

PS/2 tobo
ps/2 muis
Vga kaart --> monitor
en een voeding kabel (niet dezelfde als bij me oom)

zelf is me eerste reactie de voeding maar ja ik heb geen nieuwe voeding om dit te testen..
als ik de voeding door meet WELK draadje moet ik dan door meten.

hebben jullie andere tips over de uit zich eigen opstartende AMD

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Mijn eerste gedachte zou de voeding ook zijn. Je hebt zelf dus ook een pc, waarom schroef je niet even die voeding eruit en probeer je die?

Is de pc verder geaard aangesloten (bij je oom thuis en bij jou)? Zo niet, aard hem eens en kijk of dat verschil maakt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:03:
Mijn eerste gedachte zou de voeding ook zijn. Je hebt zelf dus ook een pc, waarom schroef je niet even die voeding eruit en probeer je die?

Is de pc verder geaard aangesloten (bij je oom thuis en bij jou)? Zo niet, aard hem eens en kijk of dat verschil maakt.
geaaard .. .bij mijn niet echt ... bij me oom tjah.. moet ik na vragen..
maar die pc die draait al 1.5 jaar ofzo op de zelfde stroom aansluiting... beetje raar als die nu INEENS kuren gaat vertonen.

en de aan/uit knop kan daar geen sluiting in zitten... is zo push button sluit auto af..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 09:42 ]

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 10:36
Kijk anders eens of de "aanknop" wel goed vast zit. Ik heb ooit gehad dat deze een beetje fout zat en af en toe automatisch aan/uit ging.

Verwijderd

Heb je geen rotte condensatoren op die plank?
Misschien een bijna leeg batterijtje van het BIOS?
Toevallig wakeup after power fail aan?
Gezette tijden opstarten? (ook in het bios)

Suc6 met deze "spookcomputer" :)

Verwijderd

Topicstarter
scherp .. ga ik allemaal controleren.. tnx

lege batterij .... ik heb hier p2 gehad van 8 jaar oud .. die het nog dede..
deze pc van me oom is net 1.5 jaar oud... met de stelling 18 uur per dag aan :P

ik zit nu in de bios elk onderdeel in het powerup control staan op disable dus dat lijkt me een goede zaak.

voor de rest is het power menu

Acpi suspent to ram support DISABLE
video off option SUSPEND --> OFF
Video off method DPMS OFF
HDD Power Down DISABLE

PWR button < 4sec SOFT OFF

moet ik hier nog wat aan veraderen..

bij mij kwam ook wel op een bios update maar stel dat de bios update mislukt om de pc ineens uit gaat ... wat dan..

de pc ging net ook zomaar 6x aan en uit achter elkaar en dan hoor je iets klikken.
is dat de hdd die opspint of ?

geaard aangesloten mocht niet baten

ik zit nu naar de uit knop de kijken is druk knopje gaan 2 draadje naar het moederbord ... kan ik deze gewoon doorknippen en op een andere schakelaar aansluiten ?
en als het niet werkt gewoon doormiddel van kroonsteentje terug zetten ?

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 10:15 ]

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:43:
ik zit nu in de bios elk onderdeel in het powerup control staan op disable dus dat lijkt me een goede zaak.

voor de rest is het power menu

Acpi suspent to ram support DISABLE
video off option SUSPEND --> OFF
Video off method DPMS OFF
HDD Power Down DISABLE

PWR button < 4sec SOFT OFF

moet ik hier nog wat aan veraderen..
Nee, staat in principe goed. Ik noemde het daarstraks ook niet omdat je zei dat je het BIOS gereset had. Dan mag het gewoon geen problemen veroorzaken.
bij mij kwam ook wel op een bios update maar stel dat de bios update mislukt om de pc ineens uit gaat ... wat dan..
BIOS update gaat bijna altijd goed, maar er blijft een risico aan, zeker als hij uit zichzelf aan/uit gaat. Ik zou het zeker niet proberen nu. Gaat het mis kan je een ander moederbord kopen.
de pc ging net ook zomaar 6x aan en uit achter elkaar en dan hoor je iets klikken.
is dat de hdd die opspint of ?
Dat zou kunnen, je zou even een harddisk test kunnen draaien, want klikken is niet echt gezond. Download bij de hdd fabrikant een tooltje hiervoor of download en brand de ultimate boot cd, daar staan ze bijna allemaal op.
geaard aangesloten mocht niet baten
Okee, verder zoeken dan maar :)
ik zit nu naar de uit knop de kijken is druk knopje gaan 2 draadje naar het moederbord ... kan ik deze gewoon doorknippen en op een andere schakelaar aansluiten ?
en als het niet werkt gewoon doormiddel van kroonsteentje terug zetten ?
Ja dat kan, je kan ook gewoon het stekkertje losmaken en de computer starten door met een schroevendraaier de twee pinnetjes eventjes te verbinden, dan hoef je zelfs helemaal niets te slopen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
okej bios update doe ik niet...
het is niet klikken van de hdd het is een andere soort geklik ... meer de voeding denk ikzelf.

aan zetten met schoeven draaien ga ik proberen tot nu toe blijfd die aan(of uit)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 10:54 ]

• breinonline

breinonline

Als het klikken van de voeding komt is het hoogstwaarschijnlijk de voeding. Mocht de schakelaar niet de boosdoener zijn: zet je eigen pc uit, kast open, voeding loshalen en even aan de kast van je oom hangen. Dat is de snelste manier om te testen of de voeding de boosdoener is.

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:53:
Als het klikken van de voeding komt is het hoogstwaarschijnlijk de voeding. Mocht de schakelaar niet de boosdoener zijn: zet je eigen pc uit, kast open, voeding loshalen en even aan de kast van je oom hangen. Dat is de snelste manier om te testen of de voeding de boosdoener is.
tot nu toe lijkt het de schakelaar en anders idd ff me voeding slopen..

wat me wel op valt hij is nu nog aan maar me hdd led brand VOL....
komt dat doordat me stekker van aan switch van me mobo af is ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 11:13 ]

• breinonline

breinonline

Lijkt me niet. Tenzij er een spanning blijft lopen via de schakelaar waardoor de hdd led eerst te weinig spanning kreeg ofzo.
Als ie aan blijft zou ik het systeem eens grondig nakijken. Download die boot cd die ik hierboven al noemde en test gewoon alles (geheugen, hdd, cpu).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er tot nu toe uithalen dat het in de schakelaar zit.

nou is mijn vraag zo schakelaar heeft de plaatselijke elco boer dat ?
dat zal toch wel ?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 16:56

Metro2002

Memento mori

staat wake up door pci apparaten niet aan ofzo,
blijft je powerbutton niet hangen

zet gewoon eens al het powermanagement uit in de bios en kijk wat ie dan doet

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 09:52:
Ik kan er tot nu toe uithalen dat het in de schakelaar zit.

nou is mijn vraag zo schakelaar heeft de plaatselijke elco boer dat ?
dat zal toch wel ?
Ja, het is gewoon een moment contact, dat kan je daar zo krijgen.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Je kunt proberen om naar deze computer, apparaatbeheer te gaan, dan naar je netwerkkaart, rechtermuisknop eigenschappen, dan naar het tabblad geavenceerd en dan naar wake up capabilities, die waarde op none zetten. mischien helpt dat. ik heb het ook gehad en bij mij hielp het wel.

edit:

sorry, helemaal overheen gelezen dat er helemaal geen kabel in de netwerk kaart zit. :9

[ Voor 17% gewijzigd door Justifier op 13-03-2005 10:17 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
modem?

je ziet wel eens dingen zoals wake on modem/com1/com2/lan e.d.

probably is that your problem

Verwijderd

Topicstarter
richardkraal schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:29:
modem?

je ziet wel eens dingen zoals wake on modem/com1/com2/lan e.d.

probably is that your problem
er zit alleen onboard lan in maar geen netwerk kabel :)
dus denk dat ik die kan schappen..

ff zoeken naar een pulse schakelaar

[schuuroverhoophaal modus] maar waar?[/schuuroverhoophaal modus]

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic verdient nu een slotje.

het probleem is opgelost..
ik zat het over de schakelaar zo eens met me pa te overleggen die kwam met het idee om er contact spray op te spuiten.

en de pc blijft aan(en uit) dus ik denk dat er gewoon stof zat tussen de schakelaar maar alles lijkt te werken.

bedankt voor jullie tips...
weer een probleem opgelost door de medetweakers.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:33:
[...]

er zit alleen onboard lan in maar geen netwerk kabel :)
dus denk dat ik die kan schappen..

ff zoeken naar een pulse schakelaar

[schuuroverhoophaal modus] maar waar?[/schuuroverhoophaal modus]
Een ordinaire drukknop, deze dingen durven contact te maken wanneer ze dat niet mogen doen. Soms kunnen drukknoppen haperen/blokkeren zodat ze niet meer naar de uit-stand springen. Drukknoppen kan je krijgen bij de elektronica-boer, je kan zelfs meest bizare knopjes erin modden.
Pagina: 1