Toon posts:

[XP] IE favorieten werken niet na veranderen profiellocatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eerst even wat uitleggen..

mijn 200 gb schijf zat na de clean install in me pc met dvd speler + dvd-rw.

na het delen van hdd zag het er zo uit

c: partitie 1
d: dvd
e: dvd rw
f: partitie 2

dit vond ik irri dus ik ben aan het spelen geweest met driver letter nu is het zo ..

c: par 1
d: par 2
e: dvd
f: dvd-rw

alleen mijn favorieten stonden in de map mijn documenten op me e:\ part. 2

na de driver letter chage moest dat dus d:\ worden.

dus ik heb mijn documenten door rechtermuisknop eigenschappen verplaats naar D:\.

Alleen ik ben me favorieten kwijt

werkelijk staan ze nu dus in d:\mijn documenten\favorieten.
maar hoe ken ik dat toe aan windows dat die daar me favo's van daan haalt.

me favorieten lijst is nu alleen favorieten toevoegen en indelen helaas dit werkt ook niet meer.

ik heb allen in de registry gekenen maar dat mocht niet baten..

hebben jullie tips

ps het gaat hiet
om amd2600+
XP SP2 Up to date
IE 6.0

Verwijderd

hm, weet je zeker dat ze in de goede dir staan ?
indien dit goed is, heb je misschien een rechten probleem, de favorieten zijn niets anders dan kleine bestandjes.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de enige gebruiker :)

ik kan in me registry wel invoeren want .. als pad staat std. op leeg als ik daar invoer

d:\
d:\Mijn Documenten
d:\ Mijn documenten\favorieten het maakt allemaal niet uit ..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens in 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\'? Shell 'Folders\Favorites' daar staat bij mij hard C:\Documents and Settings\sanfranjake\favorites, en 'User Shell Folders' daar heb ik %UserProfile%\favorites staan :)
Kleine titelfix:
[XPSP2 + IE6.0] favorieten dood naar driver letter changing > [XP] IE favorieten werken niet na veranderen profiellocatie*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:46:
Kijk eens in 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\'? Shell 'Folders\Favorites' daar staat bij mij hard C:\Documents and Settings\sanfranjake\favorites, en 'User Shell Folders' daar heb ik %UserProfile%\favorites staan :)
Kleine titelfix:
[XPSP2 + IE6.0] favorieten dood naar driver letter changing > [XP] IE favorieten werken niet na veranderen profiellocatie*
neeh dat staat er niet daarom kom ik er niet uit en als ik er wel wat invoer doet het, het nog niet ...
en als ik er wat in voer en ik sluit regedit(kruisje) en klik dat op me IE dat werkt niet ...
en ga ik dan terug naar regedit is dat venster gewoon leeg..

meschien toch maar ff naar firefox kijken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 09:56 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien even uitloggen en opnieuw inloggen nadat je dit geprobeerd hebt? Hier kan ik die locatie probleemloos veranderen, echter laat ik ze altijd maar in het userprofile staan :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:07:
Misschien even uitloggen en opnieuw inloggen nadat je dit geprobeerd hebt? Hier kan ik die locatie probleemloos veranderen, echter laat ik ze altijd maar in het userprofile staan :)
dat heb ik nog niet geprobeert :(

reden dat ik ze verplaats is dat ze dan meegeomen worden met de back-up:) van mijn documten

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:18:
reden dat ik ze verplaats is dat ze dan meegeomen worden met de back-up:) van mijn documten
Misschien zou je dan eens kunnen overwegen om de locatie van het gehele profiel te verplaatsen?

Je XP machine zit niet toevallig in een domein? Dan zou je namelijk met een policy de map favorites kunnen redirecten :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
nee geen domein gewoon stad alone.

maar laat maar lekker ik heb net firefox geinstaleerd ik heb alles geprbeert en wil van het gezeur af zijn..
en eigelijk werkt firefox nog best goed. (lees beter)

als niemand een echte oplossing heeft magdie van mij op slot

alle tweakers bedankt voor jullie tips

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We sluiten natuurlijk nooit een topic als het opgelost is. We laten het open zodat als iemand anders in de toekomst het zelfxde probleem heeft, deze het topic ook weer kan gebruiken :)

Een beter GoT-milieu begint bij jezelf :)

Mijn spoorwegfotografie

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

misschien heb ik je vraag niet echt begrepen, maar toch.. ik heb al een hele lange tijd de map "mijn documenten" incl alle persoonlijke instellingen gewoon op een andere partitie gezet. dus geen geklooi met verplaatsen en backuppen tijdens het formateren van mijn c schijf B)

hoe? simpel , gewoon met tweakui powertoys van microsoft zie plaatje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dkadam/got/tweakui.jpg

Verwijderd

Topicstarter
SYQ schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:27:
misschien heb ik je vraag niet echt begrepen, maar toch.. ik heb al een hele lange tijd de map "mijn documenten" incl alle persoonlijke instellingen gewoon op een andere partitie gezet. dus geen geklooi met verplaatsen en backuppen tijdens het formateren van mijn c schijf B)

hoe? simpel , gewoon met tweakui powertoys van microsoft zie plaatje

[afbeelding]
ooh ja waar dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://img65.exs.cx/img65/9828/waar6iz.th.jpg

favorites staat er niet tussen

als ik bij regedit favorites pad invoer ...dan blijfd het in het register staan tot dat er een interpagina geopend word of tot dat de pc gestart word

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 15:02 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan is de vraag welke versie van tweakui heeft SYQ, en welke heeft zenith_ust :P

Mijn spoorwegfotografie

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

vaag, bij mij heeft ie er altijd tussen gestaan zoals te zien is op de screenshot. al geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken onder XP? als alles dan wel goed werkt ff je bestanden overplaatsen :)

Verwijderd

Topicstarter
SYQ schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:31:
vaag, bij mij heeft ie er altijd tussen gestaan zoals te zien is op de screenshot. al geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken onder XP? als alles dan wel goed werkt ff je bestanden overplaatsen :)
scherp gaan ik proberen ik heb versie 2.10.0.0
Pagina: 1