Toon posts:

DVD brander wel bij mijn computer, werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe DVD brander, ik had al een HD (doh) een CD-Speler/Writer en een Dvd speler.
Ten eerste hoe kan ik dit het beste aansluiten met master en slave en welke bij welke?

En is het uiteinde van een kabel nou master of slave.

Dan check ik dit eerst even, als het dan nog niet werkt laat ik het weten...

Alvast bedankt.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het uiteinde van de kabel wordt meestal gebruikt als master, de midden connector als slave.

Als ik het goed begrijp wil je dus 3 optische drives gaan gebruiken?

Je kan het bijvoorbeeld zo doen:
Primary Master: HD
Primary Slave: DVD speler
Secondary Master: CD brander
Secondary Slave: DVD brander (nieuw)

Je gebruikt dan de DVD speler als bron station tijdens "on the fly" kopieren. :)

Jumper settings voor master/slave/cable-select zijn te vinden achterop de drive. Bij de harde schijf meestal op de 'deksel'. :)

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 12-03-2005 00:56 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Cd-writer er even uitgehaald.

De dvd writer met een eigen IDE kabel op de master aangesloten van de kabel (uiteinde) en ook de jumper op master gezet, maar hij wordt helemaal niet herkend...

Iemand enig idee?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 00:05

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:17:
Ik heb de Cd-writer er even uitgehaald.

De dvd writer met een eigen IDE kabel op de master aangesloten van de kabel (uiteinde) en ook de jumper op master gezet, maar hij wordt helemaal niet herkend...

Iemand enig idee?
Als je lezer niet op dezelfde bus zit, (dus de DVD brander alleen op een IDE aansluiting) dan lijkt het mij dat je brander DOA is. Als je meerdere apparaten op een bus hebt hangen denk ik dat je je master/slave settings nog eens goed moet nakijken.

In _heel_ extreme gevallen zou ook (een deel van) je IDE kabel rot kunnen zijn. Maar hier moet je imho niet van uit gaan.