Toon posts:

[mysql]insert-command wil maar niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben momenteel bezig met een website te maken in php. momenteel ben ik er al in geslaagd om informatie te echo'en uit mijn database, maar het probleem is dat ik mijn variables maar niet gestored krijg in mijn database :s .

mijn code voor de verwerking van het formulier ( source )

is de volgende :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
include(dbconnect.php);
$titel=$_POST['titel'];
$bericht=$_POST['message'];
$bron=$_POST['source'];
$nick=$_POST['nickname'];
$dentest="INSERT INTO news (source,title,bericht,author) VALUES ('.$bron.','.$titel.','.$bericht.','.$nick.')";
mysql_query($dentest) or die(mysql_error());
?>

weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

greets

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het zou handig zijn als je precies zou kunnen aangeven wat er mis gaat. De foutmelding die mysql_error teruggeeft daar kunnen we heel wat meer mee dan met de info die je nu geeft :)

Echter gaan we er hier op GoT vanuit dat je zelf in eerste instantie aan het debuggen gaat. Begin bijvoorbeeld eens met het afdrukken van de Query voordat je hem uitvoert om te kijken of je je query string misschien niet verkeerd samensteld. Het gebruik van de . en ' vindt ik in dit geval nogal vreemd.

Bekijk ook P&W FAQ - De "quickstart" eens zodat je ziet wat we eigenlijk van een topicstart verwachten, je bent daar al vaker op gewezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 12-03-2005 00:30 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.