dom probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 11:56
hallow,

ik heb hier een gewone cat 5 kabel van 40 meter, de kopjes zijn goed aangesloten, zelfs twee keer gedaan, maar deze kabel wil alleen op 10 mbps full duplex, op iets anders vertikt i het, maa ik wil m dus eigenlijk gewoon op 100 Mbps hier in de laptop en op mn pc ook. hebben jullie een suggestie wat het zou kunnen zijn, ik heb m ook al alleen in het modem gestopt maar dan hek nog steeds hetzelfde :(

iemand enig idee waar het aan liggen kan?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 16:01
Hoe weet je zeker dat de kabel goed is? Het lijkt erop dat er maar 2 aders goed verbonden zijn.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Siebolt schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:57:
hallow,

ik heb hier een gewone cat 5 kabel van 40 meter, de kopjes zijn goed aangesloten, zelfs twee keer gedaan, maar deze kabel wil alleen op 10 mbps full duplex, op iets anders vertikt i het, maa ik wil m dus eigenlijk gewoon op 100 Mbps hier in de laptop en op mn pc ook. hebben jullie een suggestie wat het zou kunnen zijn, ik heb m ook al alleen in het modem gestopt maar dan hek nog steeds hetzelfde :(

iemand enig idee waar het aan liggen kan?
ehm, je steekt hem in een modem? (adsl/kabel mag ik hopen :X ) die zijn over het algemeen max 10mbit (half duplex meestal) dus dat is logisch ;)
heb je de connectors aangesloten volgens het schema in de faq :?
linkje naar die FAQ
Speedener schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:02:
Hoe weet je zeker dat de kabel goed is? Het lijkt erop dat er maar 2 aders goed verbonden zijn.
dan kan je niet eens een verbinding opzetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 12-03-2005 00:07 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Wat voor hardware gebruik je?
Dwz, om wat voor modem gaat het om en welke NIC?

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 11:56
nic? maar modem is een thompson speedfox? oid, krijg je bij adsl lite van wanadoo, en ik heb kabeljes niet zoals in de faq aangesloten, maar iets van wit blauw wit oranje enz.. maar dat maakt toch niet uit als je de kabel gewoon gebruikt en niet verder meer wilt gaan iopen knippen>?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

NIC staat voor Network Interface Card.
Oftewel: je netwerkkaart.

Heb je hier wellicht het merk+type van voor ons?
Verder, een Thompson Speedfox bestaat niet, waarschijnlijk bedoel je een Thomson SpeedTouch.
Staat hier wellicht ergens het type nummer '510' vermeldt?
Zo ja, dan beschikt het modem wel over een 100mbit aansluiting.
Zie ook de SpeedTouch 510 datasheet.

Maar, je moet de kabels dus wél aansluiten zoals in de FAQ aangegeven staat.
Die standaarden zijn er niet voor niks. ;)

Spit de FAQ nog maar eens goed door, en sluit het goed aan, dan moet het goed zijn. :)

offtopic:
Overigens vraag ik me af waarom je een 100mbit link naar een ADSL modem wil hebben die een maximum downloadsnelheid van 8mbit heeft. Of je nou op 10mbit full of 100mbit half-duplex draait maakt dan ook geen ene moer uit.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:11
offtopic:
Overigens vraag ik me af waarom je een 100mbit link naar een ADSL modem wil hebben die een maximum downloadsnelheid van 8mbit heeft. Of je nou op 10mbit full of 100mbit half-duplex draait maakt dan ook geen ene moer uit.
[/quote]

Ik denk omdat hij de router ook als switch/hub wil gebruiken.... Hij wil namelijk een 100mbit verbinding tusssen zijn pc en laptop leggen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Siebolt schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:22:
nic? maar modem is een thompson speedfox? oid, krijg je bij adsl lite van wanadoo, en ik heb kabeljes niet zoals in de faq aangesloten, maar iets van wit blauw wit oranje enz.. maar dat maakt toch niet uit als je de kabel gewoon gebruikt en niet verder meer wilt gaan iopen knippen>?
nee zolang je maar de volgorde en de aderparen goed houdt, zo moet er een aderpaar op 1 en 2 zitten en een aderpaar op 3 en 6. volg het plaatje uit die FAQ maar en vervang de kleuren door de kleuren die jij gebruikt hebt en zie of je misschien een fout hebt gemaakt. Dat je aderparen gebruikt is namelijk vrij belangrijk, zeker voor 100mbit over een wat langere afstand ivm storing enzo.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je kabel maar op 10 Mbit draait wil dat vaak zeggen dat je twists niet goed zitten. Zie link faq hierboven.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Naast een niet beschrijvende topic titel, blijkt nergens uit je post dat je ook maar iets door gespit hebt.

De meeste modems zijn 10mbit. Dan zou je dus nooit er een 100mbit link van kunnen maken.

Gebruik eens de zoekfunctie en lees eens wat FAQ's door. Hier zijn al zo veel topics over geweest.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:50
LollieStick schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:32:
Naast een niet beschrijvende topic titel, blijkt nergens uit je post dat je ook maar iets door gespit hebt.

De meeste modems zijn 10mbit. Dan zou je dus nooit er een 100mbit link van kunnen maken.

Gebruik eens de zoekfunctie en lees eens wat FAQ's door. Hier zijn al zo veel topics over geweest.
oftewel google naar utp layout

Verwijderd

Goeie kabel van maken. Van prutswerk krijg je dit soort problemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.