Toon posts:

[chipset driver update] Hoe doe je dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik las in het 6800 LE topic dat je graphische prestaties flink opgekrikt kunnen worden met een goede chipset driver. Nu weet ik dat ik de naam van mijn mobo "Intel Rock Lake D865PERL" is en ik dus moet zoeken onder de tab van de "865 chipset family", maar ik kreeg op de website van Intel (hier en hier.; nog twee verschillende plaatsen en bestanden ook :/) zo'n waslijst aan bestanden dat ik besloot hier eerst eens rond te vragen.

Dus:
- Wat moet ik downloaden en
- Hoe kan ik dat het beste installeren (bijv. eerst driver vd videokaart deïnstalleren o.i.d.)?

Alvast bedankt,

Aqua

edit: nog wat gevonden: Moederbord chipset heet i865PE

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 23:43 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:29

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Klik.
Kies het juiste OS en dan kun je de chipsetdrivers downloaden.
(Of een directe link: klik
Zag net dat voor ieder OS de chipsetdriver daarin zit.)

De driver van je videokaart heeft niks met de chipsetdrivers te maken. De chipsetdrivers zijn drivers voor bepaalde functies van je moederbord beter/sneller te laten functioneren. Voor je videokaart heb je de drivers van Nvidia/fabrikant nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 12-03-2005 10:03 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar de chipset beheert wel de verbinding tussen cpu geheugen en AGP, dus als je daar de juiste drivers voor hebt kan dat wel degelijk schelen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef dus niets eerst te deïnstalleren? Gewoon klik op de driver en volgende > volgende > voltooien?

Ik las in andere topics namelijk dat het beter was drivers in een bepaalde volgorde te installeren, al ben ik niet van plan heel windows opnieuw te installeren...

Edit: ik zag dat de download niet speciaal is voor de 865 chipset family of maakt dat geen donder uit? Kwamen de links die ik in m'n post had soms bij precies dezelfde bestanden uit?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Het zou in triest zijn als de volgorde uit zou maken, maar probeer het nu maar gewoon, terugzetten kan altijd nog :P

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:29

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Volgorde maakt normaal gesproken niet uit, wel is het zo dat je beter eerst de eventuele servicepacks kunt installeren en daarna je drivers pas.

De link die ik gaf is gewoon voor alle intel chipsets en met het 2e resultaat op de 1e link die jij gaf kom je inderdaad op dezelfde drivers uit.

offtopic:
Wil je aub volgende keer je topic niet meer binnen 24uur kicken..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit zou je toch wel moeten kunnen vinden door eventjes met de GoT-search of Google te [search=intel 865 chipset driver download] :)

Zou je de volgende keer iets meer eigen research willen doen? Lees hierover Software Algemeen - Beleid nog eens eventjes door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan is het allemaal goed.

Btw, zoeken naar uitleg over chipset drivers met de trefwoorden 'chipset drivers' leverde weinig tot niets op op tweakers.net, dus vandaar dat ik een nieuwe post begon...
Google had ik idd nog eens moeten proberen, maar ik dacht dat jullie het mij beter zouden kunnen uitleggen en dat ook geen probleem zouden vinden. Trouwens kan Google mij niets vertellen over welke bestanden van die lijst van Intel ik voor de 865 family zou moeten downloaden.

In ieder geval bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 13:21 ]

Pagina: 1