Lame Codec installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningvaagheid
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:04
Ik ben bezig met het rippen van een DVD naar m'n harde schijf, en nou moet ik de audio-codec kiezen. Nu wil ik hiervoor de laatste LAME codec voor gebruiken, maar die kan ik niet selecteren. Ik vermoed dat hij eerst op XP geïnstalleerd moet worden (zomaar in system32 zetten werkte niet echt :/ ). Ik heb ook al een heleboel gelezen over codec packs waarmee je hem moet kunnen installeren, maar dat zie ik niet echt zitten omdat daar toch ook staat dat je er een heleboel troep mee op je computer haalt. Is er niet een mogelijkheid dat ik gewoon op Windows het bestand "lame_enc.dll" kan installeren en dat dit dan als algemene codec over het gehele systeem staat. Ik heb het al via een XP handleiding geprobeerd, maar dat was hopeloos. Volgens mij moet hij dus gewoon tussen de audiocodecs komen te staan zoals er al andere staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-07 00:49

WPN

simple google iets?

http://www.mp3-tech.org/

ga naar encoders en daar staan een aantal encoders oa lame

[ Voor 73% gewijzigd door WPN op 11-03-2005 22:49 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:21

dominic

will code for food

command: regsvr32 lame_enc.dll

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningvaagheid
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:04
Ik heb met Opdrachtprompt bovenstaande uitgevoerd, met lame_enc.dll al in system32, maar dan krijg ik de volgende foutmelding:
lame_enc.dll is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden..

Dit bestand kan niet worden geregistreerd
Misschien een iets uitgebreidere uitleg?

[ Voor 7% gewijzigd door koningvaagheid op 11-03-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat de TS bedoelt is lame installeren als acm codec.
Daarvoor kun je het beste de lame 3.96.1 stable bundle downloaden van RareWares. Als je die uitpakt kun je meteen lezen hoe je hem moet installeren (lameacm.inf) :
; Lame codec
; enable MP3 compression in Windows

; Usage : right-click on this file and choose "Install" in the pop up menu
Overigens om de audio van de DVD om te zetten heb je dit niet per se nodig. Als je het met BeSweet doet, kan die ook gewoon via lame.exe comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-07 01:05
let wel dat je dan dus 2 kanaals (stereo) geluid krijgt (mp3 kan maar 2 kanalen), je 5.1 Dolby/DTS raak je dus kwijt.
Als je 5.1 geluid wil kun je ogg of aac kiezen, of het geluid met rust laten.
Pagina: 1