Draadloos signaal oppakken en versterken

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:06
Hallo allemaal,

Sinds twee dagen is mijn huisgenoot vertrokken en daarbij ook mijn internet aansluiting. ze heeft telefoonlijn + internet opgezegd wat we voorheen met elkaar deelden.

Nou heb ik ondekt dat als ik met mijn laptop in de gang ga staan een draadloos signaal oppak ergens uit de buurt (heb geen idee waarvan) en dat ik daar netjes een ip adres uitgedeeld krijg en kan internetten.

Aangezien ik nog maar 1,5 maand in mijn kamer zit en dus niet wil investeren in aanleggen van internet. Zeker omdat het dan waarschijnlijk net 1 week werkt voordat ik weg moet. Nou zou ik dus graag via dat onbeveiligde netwerk 1 maandje mijn e-mail wil checken (download toch bijna niets dus last zal de eigenaar van de verbinding er toch niet van hebben).

Het probleem:

Het signaal komt niet tot mijn kamer....

Nou heb ik het volgende geprobeerd:

- Linksys USB Wireless adapter op de gang gehangen waar laptop het signaal op kan pakken. Vervolgens met 8 meter usb verleng naar mijn kamer gelegd. Alleen is blijkbaar de linksys ontvanger minder sterk dan die in mijn laptop zit aangezien ik zo goed als niets kan ontvangen (heb alle mogelijk plaatsen al geprobeerd maar het wil niet lukken.)

Wat ik dus eigenlijk zoek is een soort repeater waar je een draadloos netwerk kan selecteren en dat die dat vervolgens versterkt.

Probleem is dat ik in de search wel oplossingen vindt, alleen weet ik niet welke router de persoon een aantal huizen verderop gebruikt. Ik zoek dus eigenlijk soort algemene signaal evrsterker zodat ik het signaal met mijn draadloze i-net kaart gewoon in mijn kamer kan opvangen.

Hoop dat iemand ervaring hiermee heeft...

Verwijderd

Hmm ja, ik vind het toch vrij illegaal :/
/moraalridder modus

Ik zou eerst je buren maar eens vragen welk merk router ze hebben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 22:11 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Het spijt meer zeer maar dit zie ik meer als diefstal ook al is het onschuldig " meeliften " voor alleen email. Zoek gewoon uit waar dat ding staat en vraag gewoon of je een UTP kabeltje of dat de btreffende persoon het niet erg vind. Mocht je hem echt niet kunnen vinden gewoon even lokaal scannen en net senden naar de online PC dat het een onbeveligt netwerk is.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laptop in de gang neerleggen, usb wireless dingetje erin. Met de interne wireless kaart verbind je met het draadloze netwerk, met het usb dingetje zet je een ad-hoc netwerk op. Daar verbind je mee met je vaste PC. Vervolgens deel je het internet op je laptop en je bent klaar zonder allerlei dure antennes en apparaten te kopen :P

• cue
ShadowBumble schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:11:
Het spijt meer zeer maar dit zie ik meer als diefstal ook al is het onschuldig " meeliften " voor alleen email. Zoek gewoon uit waar dat ding staat en vraag gewoon of je een UTP kabeltje of dat de btreffende persoon het niet erg vind. Mocht je hem echt niet kunnen vinden gewoon even lokaal scannen en net senden naar de online PC dat het een onbeveligt netwerk is.
Zucht...krijgen we nou een topic met goedbedoelde moraalridder achtige reacties? volgens mij is het iedereen zijn eigen verantwoordlijkheid om zijn of haar netwerk te beveiligen... daarbij is het voor mij gewoon even een noodoplossing voor uiterlijk 1 maand.

Ik had ook gewoon de vraag kunnen stellen: hoe kan ik een draadloss signaal oppakken en versterken, alleen wordt het hier meestal wel gewaardeerd als je verteld waarom je het wilt doen aangezien mensen zich dan een beeld kunnen vormen.

Kortom alleen reacties die betrekking hebben op het topic graag

Verwijderd

Cue schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:18:
[...]
volgens mij is het iedereen zijn eigen verantwoordlijkheid om zijn of haar netwerk te beveiligen...
volgens is het iedereen zijn plicht van andermans eigendom af te blijven... :o

• cue
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:30:
[...]

volgens is het iedereen zijn plicht van andermans eigendom af te blijven... :o
Ga nou please niet het heilige boontje uit hangen....volgens mij breng ik niets geen schade aan iemand zijn spullen aan of aan zijn eigendommen...volgens mij is de vraag vrij duidelijk

nogmaals: alleen reacties die betrekking hebben op het topic graag

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Cue schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:18:
[...]

Zucht...krijgen we nou een topic met goedbedoelde moraalridder achtige reacties? volgens mij is het iedereen zijn eigen verantwoordlijkheid om zijn of haar netwerk te beveiligen... daarbij is het voor mij gewoon even een noodoplossing voor uiterlijk 1 maand.
Als jij je voordeur laat openstaan heb je er dus geen problemen mee als de zwervercommunity uit jou dorp lekker komt TV-kijken als je even wegbent?

Wat je wilt doen is inbreken. Ik hou je niet tegen, maar netjes is het niet. En wij gaan je er ook niet mee helpen, wij volgen hier de algemene fatsoensnormen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.