A8V 7.1 vs Audigy 2 ZS

Pagina: 1
Acties:

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
Hallo aardige, lieve, schattige, stoere en sentimentele GOT liefhebbers,

Ik zit met een dilemma. Ik ben namelijk straks de blije vader van een Logitech Z-5300.
Ik heb een Asus A8V moederboard met de bekende geïntegreerde 7.1 geluidskaart erin.

Nu kan ik eigenlijk geen vergelijking vinden tussen die geluidskaart vs de Creative Soundblaster Audigy 2 ZS. Ik wil namelijk weten of het echt een wezenlijk verschil maakt bij bijvoorbeeld het luisteren van MP3's en DVD's.
Ik zit namelijk te denken om zo'n kaart te nemen vanwege het feit dat ik straks ook wat vaker in contact ga komen met muziek/films editen op mn pc, etc.
Maar ik ken mezelf wel een beetje, en dan is die hype (moduul) straks voorbij, heb ik er twee geluidskaarten inzitten en ben ik weer €50,- armer.

Dus is het verschil in geluid echt significant merkbaar, of merk je het eigenlijk alleen met bv. opnemen van geluid.

(Ook zou ik graag weten hoe de kwaliteit is met MIDI, en dan doel ik op de vooruitgang met programma's als CuBase)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je het mij vraagt is zo'n extra geluidskaart zonde van het geld. Zelfs voor een beginnende audio editor. Ik experimenteer soms wel eens met Goldwave ofzo, maar de geluidskwaliteit moet je denk ik toch zoeken bij de versterker en luidsprekers.

Op die A8V zit denk ik een ALC850 van Realtek? (ik heb de ALC650 5.1) Sluit je speakers wel digitaal aan (optisch of via coax). Hier schijnt namelijk wel een wezenlijk verschil in te zitten. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
hoe bedoel je, sluit je speakers wel digitaal aan? Je kan die boxen toch maar op 1 manier aansluiten op je pc?

(welke geluidskaart er in zit weet ik eigenlijk niet, het is wel een realtek.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Na wat researchen op google zie ik dat die z-5300 geen digitale ingang heeft, excuus.

Ik heb m'n luidsprekers ook niet digitaal aangesloten, maar op een Sony versterker met 2 luidsprekers.

Digitaal (onder optisch, zwarte blokjes --- boven coax, die gele tulp aansluitingen)
Afbeeldingslocatie: http://aopen.jp/tech/techinside/images/spdif.jpg

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$