6600gt beter dan x800xt

Pagina: 1
Acties:

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Iemand die ik ken heeft een Dell PC gekocht met een XT800XT maar hij heeft in Counterstrike: source ongeveer evenveel fps als mijn 6600GT, bijvoorbeeld in VST hij 112 en ik 120.

Zijn config:
X800XT PCI-e
P4 3.0
512 MB DDR2 RAM

Mijn config:
6600GT AGP
A64 3200+
1024 MB DDR RAM

Ik weet dat AMD beter presteert in spellen, maar kan het verschil zo groot zijn? Zelf dacht ik eigenlijk dat meer geheugen zou helpen, maar hij zegt dat hij geen last van gehaper heeft en volgens mij heb je alleen bij gehaper meer geheugen nodig (te weinig geheugen -> hd swap -> haper).

Wat denken jullie dat het is? Te weinig geheugen? Processor te langzaam? Iets anders? Volgens mij zou die kaart toch echt 150-200 fps moeten kunnen halen of niet?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Draaien jullie precies dezelfde settings? Misschien heeft hij FSAA/AF aanstaan, andere reso?

De Source engine is nogal gretig qua geheugen, 't zou kunnen dat de computer het dan moeilijk heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door PD2JK op 11-03-2005 21:55 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• PilatuS
  • Niet online
nou de 6600GT is niet beter dan een x800PRO, maar het kan ook gewoon aan de gebruikte drivers liggen dat de VST score verschilt

maar ook het grotere geheugen heeft ook wel wat invloed net zoals de wat snellere cpu

150 a 200 fps zal je met beide kaarten nooit halen, zelf heb ik een systeem waarmee ik 10.000 3dmark03 punten haal, maar toch haal ik in de VST niet meer dan 80 fps

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Laatste videokaart drivers zijn bij hem geinstalleerd, zelfde settings ja. Ik zocht ook nog voor chipset drivers maar ik weet niet precies wat voor moederbord hij heeft, volgens mij is het een door dell aangepaste mobo. Op de site van Dell zelf stonden geen updates.

Ik ga eens kijken hoe die van mij preseert als ik 512 eruit haal.
Update: Presteerde hetzelfde (123 fps)

Wat voor multiplier zou ik moeten proberen om als een P4 3.0 in CS:S te presteren? Hij draait nu op 11*200, dus ik denk misschien 9 of 10 ?
Update: 9*200 (2800+ rating) = 102 fps

Dus ik denk dat zijn processor hem tegenhoud en inderdaad zoals Metal zegt waarschijnlijk zal hij op 4xAA en 8xAF bijna hetzelfde halen omdat zijn videokaart nu gelimiteerd wordt door cpu. Resolutie omhoog kan niet (tft @ 1024*768)

[ Voor 57% gewijzigd door HENNESSY op 11-03-2005 22:36 ]

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 15:35
Jouw systeem is een stukje beter (proc en mem) en brakke drivers en slechte configuratie zullen ook bijdragen.

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 17:57
Ik snap eigenlijk het probleem niet, 112 fps is toch meer als genoeg. Dat haal ik bij lange niet met mijn 9800pro. Waarschijnlijk zal de chipset van het moederbord ook wel wat verschil maken.

Lees anders deze 2 tests even door.

PCI-e
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/index.html
AGP
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

[ Voor 59% gewijzigd door harry64 op 11-03-2005 22:39 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je de instellingen flink omhoog gooit zul je zien dat jouw framerate compleet indonderd en die van hem niet. Zo'n X800XT laat pas zijn ballen zien bij echt hoge instelingen. Dus 1600x1200. en alles op very high bijvoorbeeld. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Satch op 11-03-2005 22:23 ]

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Jongen ten eerste heeft hij een AMD64, die laat de P4 ver achter zich in games, hij heeft 1024mb en dat is met zo'n goeie kaart best een erge bottleneck. Eigenlijk zou je even de kaarten moeten switchen, dan zie je echt hoe het zit. Oh en misschien wat meer testjes, 3dmark, aquamark, halflife2, noem maar op...

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Ik weet al genoeg denk ik, zie mijn edits Jilvoos. (en PCI-e kaart in een AGP slot gaat niet hè)

[ Voor 33% gewijzigd door HENNESSY op 11-03-2005 22:39 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Vergeet niet dat die 3GHz P4 een Prescott is en geen Northwood, die cpu is een stukje trager dan een A64 3200+.
Die kerel had beter een x800 Pro icm een 3,6 GHz P4 genomen als hij absoluut een Dell wou.

Verwijderd

Een stukje... Je bedoelt een heel groot stuk. Die a64 laat niks heel van die p4 3Ghz in games. Zeker in een spel als source wat vooral veel van je cpu vraagt.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hij heeft toch wel dual channel mag ik hopen he? (hebben volges mij alle dells maar goed)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 15:35
Die prebuilt PCs van grote firmas zijn vaak ook nog brak geconfigureerd, dus dan schiet het al helemaal niet op.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

sjakietrekhakie schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:38:
Die prebuilt PCs van grote firmas zijn vaak ook nog brak geconfigureerd, dus dan schiet het al helemaal niet op.
das onzin, als je d'r niets aan gaat veranderen is er niets mis mee, ik heb met mijn dell absoluut geen problemen... je kan alleen niet ocen maar dat weet je als je dell of andere kant en klare pc koopt...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

HENNESSY

Misschien dat jij me kan helpen met me FPS.

mijn specs:

Athlon64 3000+
A8N-SLI Deluxe
Windows XP Professional SP2
2x Kingston 512mb geheugen
PCI-Express Geforce 6600GT 128mb (drivers van november 04, geprobeerd de nieuwste drivers te installeren maar het maakt niets uit)

Ik heb dus slechts gemiddeld 60 fps. Volgens de specs moet mijne toch wel beter presteren. Jij nog enige tips? in windows staat v-sync staat uit.

Videosettings in CS. Alles standaard (dus met *)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 03:25 ]

Verwijderd

Als je het over cs: source heb is daar echt niks mis mee hoor.

Verwijderd

ik denk dat er kutram bij zit, cl6 ofzow, dat scheelt echt bij ddr2 ram, op ddr2 ram moet je niet bezuiningen

Verwijderd

Ik had een vraagje aan de mensen die al een 6600GT hebben. Ik ben zelf bezig een computer in elkaar aan het zetten. Maar nu heb ik een probleem. Ik heb een ASUS A8N SLI deluxe moederbord en ASUS EN6600GT PCIe-videokaart. Maar nu past de kaart er niet in. Het scheelt ongeveer een halve centimeter dat de pinnen naast het slot komt te liggen. Is iemand dit probleem ook tegengekomen of weet hier een oplossing voor?
Verdere specs:
AMD 3200+ 939 socket
DDR-400 2x 512mb

Verwijderd

Ik heb beide kaarten gehad en cs source zet de settings auto veel hoger met aa en af. ergo de fps blijft gelijk maar je beeld is veul mooier :D ennuh de snelheid van zo een 6600 gt is best goed op 1024 resolutie dus op die instellingen zal je niet verschrikkelijk veel verschil zien. Maar als je naar 1600 bij 1200 gaat dan ga je het merken!
Pagina: 1