[XP] Installatie - FDD herkenning S-ATA drivers K8V Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Ik heb met nLite een installatie CD gemaakt. Geen probleem.

Omdat ik alleen S-ATA HD's heb:
  • 2 x S-ATA in RAID 0 op een on-board VIA
  • 1 x S-ATA in RAID 01 op een on-board Promise
moet ik uiteraard 2 diskettes maken om de drivers tijdens de setup te kunnen laden.

Dit gaf geen probleem, beide diskettes, zowel voor de VIA als de Promise drivers, functioneren.

Na het booten vanaf CD, wat perfect verloopt, start automatisch XP setup.

Na het indrukken van F6 om de S-ATA drivers te kunnen installeren loopt de installatie door tot het moment dat je kunt ingeven of er extra drivers moeten worden geladen.

Na het ingeven van de E wordt de FDD aangesproken en kun je een keuze maken. Ik kies voor de Promise drivers, die worden geladen.

Daarna kies ik weer voor de letter E om de VIA drivers te gaan laden.

In beeld verschijnt dan echter nog steeds de FD-lijst met Promise drivers terwijl nu de FD met VIA drivers in de FDD zit.

Het hele verhaal maar dan eerst de VIA en dan de Promise geeft trouwens eenzelfde soort resultaat.

Kortom, hoe zou ik dit kunnen verhelpen. Ik kan nu óf op de S-ATA van Promise een installatie doen óf op die van VIA. Tussentijds is er dus geen andere keuze mogelijk.

Een identiek probleem én een oplossing heb ik niet in de FAQ, in de GoT-search, of met Google kunnen vinden. Op de website van Microsoft kwam ik ook niet verder.

ARME AOW’er

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
moet ik uiteraard 2 diskettes maken om de drivers tijdens de setup te kunnen laden.
Je hoeft niet perse 2 diskettes te maken.
Probeer eens alle files op 1 diskette te zetten, dit past waarschijnlijk makkelijk.

Dan is je probleem niet echt opgelost maar ben je er misschien wel 'voorbij'.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
OK, zelf ook bedacht maar niet uitgevoerd.

Het blijkt dus onder XP sowieso niet te lukken. De inhoud van de FDD wordt niet automatisch ververst.

Heb maar een titel wijziging aangevraagd, de huidige dekt de lading niet meer. :(

ARME AOW’er

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het probleem zal waarschijnlijk een bug zijn, zelf heb ik hem ook eens gezien geloof ik.

Maar als je dus 1 diskette gebruikt met daarop beide drivers, is het probleem toch opgelost?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Yep, denk het wel, moet dus nu even zoeken hoe ik die 2 kan gaan combineren op de diskette. Concreet, welke bestanden er strikt noodzakelijk zijn.

Ik maakte die dingen met Makedisk.exe van de CD van asus. Ik ga nu zelf maar wat prutzoren. :)

ARME AOW’er

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Bij de installatie installeer alleen de driver van de controller waar je vanaf boot. Als je dan eenmaal in het OS bent ga je naar de device manager en installeer je de drivers voor de andere controller.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Kan ook, maar het is de bedoeling een dual-boot te creeëren om eens goed te kijken of de nLite CD wel compleet genoeg is, dat kan dan niet.

ARME AOW’er

Pagina: 1