TIP: onlangs geopend verwijderen..

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Topicstarter
voor de mensen die het zwaar irritant vinden dat gedeelte in hun start te hebben en nog niet gevonden hebben hoe ze dat moeten uitzetten heb ik even dit te vermelden..

1. configuratiescherm
2. vomgeving en thema
3. taakbalk en menu start
4. tabblad menu start
5. menu aanpassen
6. zie plaatje daar staat het..
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/catgirlz/onlangs.JPG
7. druk alles op ok en weg iz die.. :roll: 8)

Zeg wat of zeg niks..

Verwijderd

Niet om te flamen maar deze tip stond al in het boekje dat computer totaal uit bracht ter gelegenheid van de introductie van windows xp

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Of gewoon properties > start menu > classic menu. Of bedoel je dat niet?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 10:18
ThaOdie schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:58:
voor de mensen die het zwaar irritant vinden dat gedeelte in hun start te hebben en nog niet gevonden hebben hoe ze dat moeten uitzetten heb ik even dit te vermelden..

[...]
7. druk alles op ok en weg iz die.. :roll: 8)
Tja, sorry... maar bij mij staat het al tijden uit...

Het is namelijk gewoon een vinkje in een standaard windows-instellingen-scherm

Mensen die het niet konden vinden, hadden eigenlijk gewoon beter moeten zoeken/ lezen
IMHO :)

Leeg - Sinds 20180907

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Dank je, maar ik heb een gerelateerde onhandigheid. In Office heb je ook een dergelijke functie, maar die vind ik juist wel handig. Het enige probleem is dat hij die niet weergeeft en bij de opties zijn ze grijs weergegeven (ik kan ze dus niet aanvinken). Zijn er hier misschien mensen die weten of hiervoor een oplossing is (ik heb niets kunnen vinden, het enige dat ik vind zijn die klassieke MRU-cleaners maar geen dingen om het ongedaan te maken :'( ). (Het betreft hier Windows XP Pro en Office 2003; op een andere computer (ook XP Pro en Office 2003), heb ik dat niet).

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:20
ik heb nog een tip!!

ik quote:
Wil je XP 5 tot 15 seconden sneller opstarten? Pas dan het volgende aan in het Register.

Let op: voordat je wijzigingen aanbrengt in het Register dien je altijd het huidige te exporteren voor het geval je foute aanpassingen maakt. Vanzelfsprekend kun je ook een Herstelpunt maken (Start/Programma’s / Bureau-accessoires / Systeemwerkset) met Windows XP. Je opent het Register door in het dialoogvenster Uitvoeren onder het Startmenu de opdracht regedit te geven. In de Register-editor zoek je naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ Control\SessionManager\ MemoryManagement\PrefetchParameters

Wijzig vervolgens de waarde van EnablePrefetcher van 3 naar 5 (decimaal). Reboot je pc.
meestal zet ik van deze onzinnge dingen niet op tweakers maar deze werkt echt en ik merk echt dik het verschil!! probeer maar is!

Verwijderd

Tot 15 seconden sneller opstarten? Stoer!
M'n werkstation draait al dik 13 dagen (er kwam een security update langs), en m'n fileserver 130 dagen... :Z

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:37
Niet meteen zo flamen, hij bedoelt het goed....

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:20
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:39:
Tot 15 seconden sneller opstarten? Stoer!
M'n werkstation draait al dik 13 dagen (er kwam een security update langs), en m'n fileserver 130 dagen... :Z
meneer bij-de-hand dan geld het niet voor jou en hoop ik voor je dat je je stroomrekening onder controle hebt :> suc6 hè..

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 12-03-2005 08:09 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is met de search en door eventjes te zoeken in Windows erg makkelijk te vinden, en hoort imo ook wel bij de basiskennis van Windows die we van onze bezoekers verwachten :) Dat je het niet wist geeft niet, maar ik vrees dat uit dit topic geen echte discussie zal voortkomen. Daarom sluit ik dit topic :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.