Toon posts:

PC Loopt Voortdurend Vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik dit in het goede subforum heb geplaatst, maar omdat ik geen idee heb waar het aan kan liggen, leek dit mij de beste optie..Dan nu het probleem!

Enkele maanden geleden een Medion-PC aangeschaft (3,4 GHZ, 250 GB, 512 MB Werkgeheugen etc.). Lekker pc'tje, alleen probleem is dat de pc voortdurend vastloopt. Hij reageert dan écht nergens meer op (behalve de uit-knop)...Vaak als je de pc meteen daarna aanzet, start hij ook niet goed op. Als je even geduld hebt, doe hij het wel, maar dan loopt hij vaak na een poosje weer vast...

Er is al 2x een monteur bij geweest, maar die heeft het niet kunnen oplossen: steeds komt het probleem terug..Voorstel van hun is nu om de pc mee te nemen, maar omdat ik liever niet heb dat hij 3 weken weg is, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Heb je het geheugen als gescant op fouten. Als je dat niet gedaan hebt, kun je dat doen met memtest.

[ Voor 7% gewijzigd door Justifier op 11-03-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
J.ustifier schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:38:
Heb je het geheugen als gescant op fouten. Als je dat niet gedaan hebt, kun je dat doen met memtest.
Ik ben op dit gebied nog beetje noob, dus hoe moet je een memtest doen (A)?

Ik zie trouwens op de bon dat dit vorige week al wel gedaan is door de monteur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 19:03

glennerbee

F*uck The System!!

uhmmm...lekkende elco's? deze kunnen leiden tot instabilitiet

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vastlopen zou ook kunnen betekenen dat er iets te heet wordt (CPU, grafische chip, Northbridge).

Heb je al naar de temperaturen gekeken (kan in de BIOS voor de processor, wat de meest waarschijnlijke boosdoener is, of kan ook met software als motherboard monitor, etc.).

Koeling is meestal 1 van de zwakste punten van de supermarkt PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:27:
Vastlopen zou ook kunnen betekenen dat er iets te heet wordt (CPU, grafische chip, Northbridge).

Heb je al naar de temperaturen gekeken (kan in de BIOS voor de processor, wat de meest waarschijnlijke boosdoener is, of kan ook met software als motherboard monitor, etc.).

Koeling is meestal 1 van de zwakste punten van de supermarkt PC's.
Ja, ik dacht zelf in eerste instantie ook aan oververhitting..

Zou je even heel kort kunnen zeggen hoe ik de temp. van de processor in het BIOS kan zien? Helemaal geen verstand van :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal gewoon bij het opstarten op 'DEL' drukken, dan kom je in het BIOS. Temperaturen etc. staan meestal ergens onder 'Advanced'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:25
Mocht het geen Del zijn staat er iets van Push blabla to enter setup, dus moet je dan op die toets drukken (dus niet blabla intypen :P)

Verder: dat wordt testen vriend, ik heb een zelfde soort probleem (maar dan met BSOD), (zingmodus) testen tot je er bij neervalt, testen , de computergoden lopen je te pesten (/zingmodus)

Memtest86+
Een test van je HDDproducent (kan je op hun site vinden)
onder full load naar de temps en voltlijntjes (lekker 3dmark kijken)
kijken op lekkende elco`s is ook een goede

genoeg te doen dit weekend :)

suc6!

[ Voor 3% gewijzigd door Yofresh op 11-03-2005 22:52 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit geeft Lavalys aan als ik de pc net heb opgestart en heel lang heeft uitgestaan:

Temperaturen:
Moederbord 29 °C (84 °F)
CPU 60 °C (140 °F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb laatst ook nog een Medion onder handen gehad die ook bevroor na enige tijd. De oplossing hier was het geheugen terugzetten van ddr400 naar ddr333. Kun je zelf doen in je BIOS door Delete ingedrukt te houden tijdens het opstarten. En daarna een burnintest draaien van een uur

http://www.passmark.com/ftp/bitstd.exe

[ Voor 16% gewijzigd door objectief2 op 13-03-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:36
ik persoonlijk vind 60 graden voor een intel processor best hoog :S.. Of is dit normaal?
Nja ik heb een vaio pc.. en als ik hem stress met prime95 dan word ie 47 graden...
Misschien komt het dat het "maar" een 3,0 ghz maar toch 60 graden lijk mij best hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
objectief2 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:44:
Ik heb laatst ook nog een Medion onder handen gehad die ook bevroor na enige tijd. De oplossing hier was het geheugen terugzetten van ddr400 naar ddr333. Kun je zelf doen in je BIOS door Delete ingedrukt te houden tijdens het opstarten. En daarna een burnintest draaien van een uur

http://www.passmark.com/ftp/bitstd.exe
Heeft dat terugzetten nog gevolgen voor iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Nee, het terugzetten van ddr400 naar ddr333 heeft alleen tot gevolg dat je geheugen wat minder snel werkt. Op de Medion die ik moest repareren werkte kennelijk het geheugen niet zoals het hoort en door het langzamer in te stellen deed het het beter.

Mocht hij dan nog vastlopen dan kun je zelfs ddr266 proberen. Gewoon een kwestie van alles uitproberen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Wow, 60 graden vor de processor. :X

Die van mij is 3.2 GHz en is nooit warmer dan 40 graden...

Ik weet wel bijna zeker dat warmte de oorzaak is van het vastlopen..

Trek de kast eens open en kijk of er nog ergens plek is voor een koeler. Als dat er niet is zul je toch echt een andere processorkoeler moeten kopen..

Een Thermalright of Coolermaster is wel goed. :)

Goud is geen geld

Pagina: 1