Toon posts:

Asus A7V266-E geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring mee of kan het verklaren vanwaar mijn computer slechter loopt met meer geheugen. En dan met name tijdens het spelen van World of Wacraft?

Op dit moment heb ik er 1 gig aan ram inzitten echter zodra ik het spel World of Warcraft opstart dan verloopt het totaal niet lekker beeld blijft hangen etc..
Zodra ik mijn pc met 512 mb draai dan is er niks aan de hand. Je zou denken het probleem word veroorzaakt door je nieuwe geheugen. Maar zelf met alleen het nieuwe draaid het ook goed.

Kortom 1 gig daar heeft hij problemen mee.. of de twee geheugen modules moeten met elkaar in conflict zitten. Heb echter wel al twee nieuwe modules geprobeerd kingston en dane-elec

Mijn vraag is zou het eventueel ook zo kunnen zijn dat 1 gig aan ram gewoon te veel is voor je moederbord chipset? Kan hij deze data gewoon niet verwerken? Of ligt het ergens anders aan.. kan ik dit eventueel testen d.m.v een geheugen test programma?

Info:

Windows Xp Sp2
Amd 1800
1 Gig Ram
128 mb video kaart

De laatste moederbord bios geinstalleerd
De laatste via chipset drivers geinstalleerd
De laatste Nvidia video kaart drivers geinstalleerd
Directx 9.0c

Moederbord specs: http://usa.asus.com/prog/spec.asp?langs=09&m=A7V266-E

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt je geheugen altijd testen met memtest

Behoort een nieuwe installatie van Windows ook tot de mogelijkheden?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest zou ik kunnen proberen wat betreft een her-installatie ik heb een ghost terug gezet om er zeker van te zijn dat windows schoon is.