Toon posts:

[FC2] Proftpd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kheb op een Fedora core 2 servertje proftpd gezet en op mijn router twee rules/virtualservers voor poort 20 en 21 aangemaakt. Nu kan ik lokaal goed inloggen, maar vanaf het internet kom ik wel door de login, en daarna krijg ik na een tijdje een connection timed out. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Kheb een Sitecom Wireless WL114 router...

Thnx in advance!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-02 16:56

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het heeft gewerkt op deze manier, nu ik een nieuwe router heb lukt het ineens niet meer...

Kheb 20 en 21 geredirect naar 192.168.1.10, maar ik krijg na het inloggen pas een connection timed out...

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 12:43

Oceria

I've been in between....

Ik denk dat je met pasv mode moet gaan werken om voorbij je router te komen.

Configuratie: http://www.proftpd.org/do...fig_ref_PassivePorts.html
Basics uitleg: http://slacksite.com/other/ftp.html

Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
En als ik dat niet kan instellen op de clients. Ik wil verbinding maken vanaf school met thuis als gewone gebruiker, dus ik kan niet zien of ik passief of actief verbinding maak, en een ftp client mag ik niet installeren... is er dan nog een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Passive Ports ingeschakeld, echter ik kan nog steeds niet op m'n server... lokaal wel. Ik heb onderaan in mijn proftpd.conf file de volgende regel gezet: PassivePorts 49152 65534

Ik krijg een time-out melding na het login scherm.

Ik heb het idee dat het niet aan m'n router ligt aangezien ik wel een login scherm krijg.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 14:42 ]

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt die poorten (49152 tot 65534 en 21 dus) wel geforward naar je server?
Zo heb ik het hier iig wel werkend.

Verwijderd

Topicstarter
Jep

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:38:
Ik krijg een time-out melding na het login scherm.

Ik heb het idee dat het niet aan m'n router ligt aangezien ik wel een login scherm krijg.
Ik heb het idee dat het wel aan je router ligt : Je data connectie timed out. Vaak kun je dit soort dingen in de betreffende router instellen, het heeft echter niks met je FTP server te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat gek, ik heb nu de poorten 20,21 en 49152-65534 geforward naar m'n server. Iemand een idee of deze router geen ondersteuning heeft? Want het heeft wel gewerkt...

Hij blijft hangen bij getting contents of the folder. Dan krijg ik een timed out...

Ik krijg overigens dezelfde fout bij een cleane install van Fedora Core 3 en VSFTPd. Dus het moet aan m'n router liggen. Hoe kan ik de virtual server goed krijgen, ik heb namelijk met mijn vorige router het wel werkende gehad. Heeft iemand een idee waar ik naar zou moeten kijken? Kheb die ftp-server wel weer nodig binnekort namelijk...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 17:53 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Goedendag zeg, zou je even de edit-functie willen gebruiken? Zie ook de FaQ.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels alles nagelezen over vsftpd. passive ftpd's en routers... maar ik kom er nog niet uit. Lokaal kan ik wel inloggen, maar vanaf mijn school (surfnet) kom ik er nog steeds niet op, terwijl ik met mijn vorige router er wel een keertje op ben gekomen

Wat ik tot nu toe heb geprobeert:

- Poorten 1024-65534, 21, 20 geforward naar mijn server met een virtual server
- In de VSFTPD.conf file de volgende regels gezet:
pasv_max_port=65534
pasv_min_port=1024
- Proftpd in passive mode proberen te draaien
- Een DMZ opzetten naar m'n server (werkte ook niet)
- Cleane install van Fedora Core3 erop gezet.

Ennneh, nog iets zou het aan SELinux kunnen liggen, daardoor deed Apache ook vaag.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 21:26 ]

Pagina: 1