Toon posts:

Drive Image 2002 (6.0) en Versie 7.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PowerQuest Drive Image 2002 liggen, maar ik ben er achter gekomen dat deze geen scripting ondersteunt. Dit doet dus alleen de Pro versie. Nou weet ik niet of er uberhaupt wel een Pro versie is van deze versie.

Nou wil ik dus een gemaakte image die op een netwerkschijf staat automatisch laten installeren op een Pc.

Weet iemand of dit kan? Of is er een mogelijkheid om over te stappen naar Drive Image V7 zonder de licensierechten te schenden en zonder kosten? Ik weet dat inmiddels PowerQuest is overgenomen door Symantec.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:15:
Ik heb PowerQuest Drive Image 2002 liggen, maar ik ben er achter gekomen dat deze geen scripting ondersteunt. Dit doet dus alleen de Pro versie. Nou weet ik niet of er uberhaupt wel een Pro versie is van deze versie.

Nou wil ik dus een gemaakte image die op een netwerkschijf staat automatisch laten installeren op een Pc.

Weet iemand of dit kan? Of is er een mogelijkheid om over te stappen naar Drive Image V7 zonder de licensierechten te schenden en zonder kosten? Ik weet dat inmiddels PowerQuest is overgenomen door Symantec.
Zo goed ik weet ken ik geen Drive Image 2002 Pro editie, maar zou goed mogelijk kunnen zijn. Drive Image 7 heb ik hier thuis ook, even als 2002. Maar omdat ik DI7 echt helemaal niks vond, ben ik toch gebleven bij DI2002. De belangrijkste reden was dat DI7 alles onder Windows doet, en DOS niet meer gebruikt voor een backup. Hierdoor kan je nooit alle data meenemen, en daarnaast gaat het ook nog eens ongelovelijke langzaam.
Over Symantec, ja, echt geweldig vind ik dat niet, maar goed, je kan eens informeren bij Symantec...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar het is dus volgensm ij niet mogelijk om met DI 2002 direct een image terug te plaatsen die op een netwerkschijf staat, je moet eerst door een menu-tje klikken. Sommige sites beweren dat het wel kan met zoeits als de volgende commando regel: PQDI /CMD A:\SCRIPT.TXT /IMG=IMAGE.PQI

Mij is het in ieder geval niet gelukt. De parameters voor de PQDI zijn ook maar beperkt |:(

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
met versie 2002 werkt het in ieder geval niet met de scripting van de pro versies, ik wilde dus het zelfde (alleen dan image op DVD) ik gebruik nu versie 3pro, geinstalleerd op win311 en deze weer gecopieerd naar een bootable schijf incl de image en de batch+txt files, dit werkt perfect

p.s. versie 7 kost alleen maar meer tijd met winPE en ik weet niet of deze met script werkt (nog niet geprobeerd, alleen al opstarten kost een eeuw)

[ Voor 51% gewijzigd door vierkant228 op 11-03-2005 22:13 ]