Toon posts:

Index programma's voor veel (50.000) MP3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 300 GB aan MP3 liggen... weet iemand welk programma dit een beetje snel kan indexeren? ik heb inmiddels de volgende programma's geprobeerd, maar deze hebben er 24 uur voor nodig om vast te lopen, of slaan bij 20.000 nummers vast.

media player 10
BPM studio profi
magix media manager gold.

alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Probeer iTunes eens, maar lang duren zal bij elk programma zo zijn vrees ik.

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Winamp + Wincue

Ik heb over de 10.000 nummers en dat gaat zonder problemen

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

RammY

Dát!

Probeer The Godfather eens (zie meuktracker)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Itunes is handig wat betreft genre enz, ook favo playlist maken is makkelijk maar er zijn vast wel nog andere programa's die dat kunnen

[ Voor 5% gewijzigd door Vini op 11-03-2005 20:00 ]

BF2 stats

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 15:59
Predixis moet eenmalig al je MP3s analyseren duurt een nachtje daarna is hij razendsnel.
http://music.predixis.com/

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

plakbandrol schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:50:
Winamp + Wincue

Ik heb over de 10.000 nummers en dat gaat zonder problemen
Beetje overbodig doet Winamp5 ook al. Alleen ik vind het allemaal te traag... ik heb zelf ook veel muziek, wat wel lekker en snel werkt is WWWinamp, wat eigenlijk meer bedoelt is om remote te connecten naar je eigen server en zo muziek in een que te zetten om vervolgens met shoutcast uit te zenden...
Maar het is echt snel :) en de search werkt ook 1000x beter dan die van Winamp5 zelf. http://sourceforge.net/projects/halo8wwwinamp/

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
ik kwam vandaag tijdens een zoektocht (naar wat anders) deze tegen:

Listmaker

Geen idee of het een beetje werkt eigenlijk...

(ze zeggen zelf dat het de béste manier is om je mp3 te 'listen'... maar ja, wie zou dat nou niet zeggen van z'n eigen product...)

Leeg - Sinds 20180907

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RammY schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:51:
Probeer The Godfather eens (zie meuktracker)
Deze heb ik onlangs getest. Ik had het nodig om de dubbele mp3's uit m'n 45GB collectie te vissen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik zou in jouw plek eens proberen niet alle files tegelijk toe te voegen in zo'n databaseprogramma. Een paar honderd tegelijk zou geen problemen mogen veroorzaken. Diegene die geïndexeerd zijn, velies je toch niet meer als het programma crasht. Daarnaast grbuikt zo'n indexereing gewoonlijk nogal wat RAM wat het crashen van sommige apps met zo exuberant veel mp's kan verklaren.

Ik gerbuik zelf gewoon winamp voor m'n mp3's (ong 40GB). Heb al verscheidene keren laten indexeren (na reinstalls bijv) en normaal is ie er op een redelijk beperkte tijd wel doorheen (nooit getimed, maar gok 10-15 min). als je dus dezelfde methode gebruikt, in groepjes van 40GB kan het imho niet misgaan :)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10
300gig aan mp3, dat is wel erg extreem, zou je niet gewoon wat uitzoeken wat je vaak luisterd en alleen dat indexeren, scheeld je veel tijd ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:46:
[...]

Deze heb ik onlangs getest. Ik had het nodig om de dubbele mp3's uit m'n 45GB collectie te vissen.
ook geprobeerd... vind alleen de search in dit proggie ronduit slecht.
Itunes heeft mn bluescreen ontmaagd.. auw :'(

ik zal het nog es met bpm studio in blokjes proberen... hpelijk heb ik dan meer geluk.

iig bedankt voor de hulp allemaal!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Probeer eens Mpeg Audio Collection. Het is al wat ouder, maar het werkt prima hier. Hoe snel je 300GB kun indexen weet ik niet.

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
zelf gebruik ik zoals velen denk ik winamp 5, en met mijn 50GB/10K mp3's werkt het uitstekend.
het indexeren hoeft toch maar 1 keer gedaan te worden en tja dat zal wel eventjes duren ja, maar het maakt toch niet uit als hij even een paar uur aan het pruttelen is?

wat mis je in winamp 5 als ik vragen mag?

[ Voor 9% gewijzigd door Madcat op 12-03-2005 01:56 ]

Verwijderd

Niemand die hier MediaMonkey gebruikt? Ik ben het zelf gaan gebruiken toen bleek dat de ontwikkeling van Winamp werd stopgezet. Een Gold licentie voor MediaMonkey kost iets van 20/30 dollar, dan heb je een lifetime recht op upgrades (licentie voor een jaar is iets van 10/15 ofzo).

Een prima programma waarin je goed kunt zoeken en er automatisch een hele structuur van je files wordt aangemaakt op genre etc. Download maar een keer de trial en dan wijst het zich verder allemaal vanzelf.

Een paar mooie functies:
- auto-tag van amazon
- weergeven cover-art
- soort macro editor waarin je zelf scripts kunt schrijven (zelf nog niet gebruikt)
- file monitor
- drag&drop
- geavanceerde query's (op meerdere velden, tussen 2 waardes etc..)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 10:20 ]

• plakbandrol
n00bs schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:30:
Beetje overbodig doet Winamp5 ook al. Alleen ik vind het allemaal te traag... ik heb zelf ook veel muziek, wat wel lekker en snel werkt is WWWinamp, wat eigenlijk meer bedoelt is om remote te connecten naar je eigen server en zo muziek in een que te zetten om vervolgens met shoutcast uit te zenden...
Maar het is echt snel :) en de search werkt ook 1000x beter dan die van Winamp5 zelf. http://sourceforge.net/projects/halo8wwwinamp/
Wincue werkt veel sneller, eerst indexeert ie je mp3's in een paar minuten tot een half uur, als dat gebeurd is gaat het zoeken enorm snel. Bovendien kun je in Wincue zelf bepalen op welke manier de nummers worden weergegeven, en je kunt random nummers uit je complete lijst laten afspelen.

In ieder geval, als je een beetje gewend bent aan de mogelijkheden wil je nooit meer iets anders..

Verwijderd

Topicstarter
plakbandrol schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:27:
[...]

Wincue werkt veel sneller, eerst indexeert ie je mp3's in een paar minuten tot een half uur, als dat gebeurd is gaat het zoeken enorm snel. Bovendien kun je in Wincue zelf bepalen op welke manier de nummers worden weergegeven, en je kunt random nummers uit je complete lijst laten afspelen.

In ieder geval, als je een beetje gewend bent aan de mogelijkheden wil je nooit meer iets anders..
Ik heb het geprobeerd... maar ik zal wel te noob zijn om zonder interface te kunnen werken.
kom er dus even niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
een_madcat schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 01:55:
zelf gebruik ik zoals velen denk ik winamp 5, en met mijn 50GB/10K mp3's werkt het uitstekend.
het indexeren hoeft toch maar 1 keer gedaan te worden en tja dat zal wel eventjes duren ja, maar het maakt toch niet uit als hij even een paar uur aan het pruttelen is?

wat mis je in winamp 5 als ik vragen mag?
Wat ik mis is dat de boel stabiel bllijft, en dat ik evt ook mp3's zonder id tag in filenaam kan weergeven of de filenaam kan omzetten naar id3 tag..

het is echt belachelijk veel muziek, en ben nu zo ver dat ik alles in itunes heb staan, maar de id3tags zijn nog niet aangepast voor de naamloze nummers..

die 300 GB op mn harde schijf staan er nu zus in.. nu de 50 DVD's nog die ik los heb liggen.. :9~

Verwijderd

foobar2000 mss?

• plakbandrol
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:41:

Ik heb het geprobeerd... maar ik zal wel te noob zijn om zonder interface te kunnen werken.
kom er dus even niet uit.
Hoezo zonder interface?

Options>Wincue>Show Wincue

?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 07:00
Ik heb zelf zon 250gb en gebruik daarvoor itunes. Gaat prima :)

Maar wel onder mac... waar itunes wat sneller onder is.
Pagina: 1