Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2G iPod] connector LCD los van kabel

Pagina: 1
Acties:

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Hoi,

Klein probleempje hier. Ik heb een G2 10GB iPod. Mijn moederbord was stuk, nieuw besteld, thuis gekregen, geinstalleerd enz .. Hangt nu aan mn pc zonder de bedieningsknopjes en het scherm en werk terug perfect.

Alleen ben ik dus beetje dom/onvoorzichtig geweest en is de connecter van mn LCD schermpje los gekomen. Het hangt er nog aan langs de binnenkant, maar dus niet langs de buitenkant, en sommige draadjes hangen niet meer op het plastiek vast en hangen dus wat over elkaar. 2 draadjes zijn los.

Ik heb alleen dit gevonden:
http://www.monstermarketp...rationiPodRepair/41/23/45

Het gaat dus over het dingetje onder het scherm.
Daar staat dus ook dat je voorzichtig moet zijn, was ik ook, maar te weinig dus. Nu toch te laat.

Wat doe ik nu het best?
Ik heb het nog niet durven aansluiten, zou ik dat doen? (2 draadjes zowiezo los en mss meer de verbinding geven?)
Ik dacht aan met een beetje plakband erover proberen te fixen ofzo?

Of is zo'n connector met 1cm draad aan te koop in een gewone electro winkel? Dan kan ik anders misschien wat strippen en de 2 over elkaar hangen?

Wou dat ik de tijd eens kon terug draaien :(
Graag jullie gedacht, wat doe ik best?

• Tofu
Misschien kan een modje dit even naar electronica verplaatsen, dat ik daar misschien meer geluk heb?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Misschien kun je wat foto's maken want alleen uit je verhaal is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

move van Apple Talk naar Casemodding & Elektronica

Veel geluk :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

dan mag ik idd wel stellen dat je onvoorzichtig bent geweest.
het zal nu aankomen op soldeer skills, want plakband lijkt me wel een hele erge ghetto oplossing, niet? Bovendien moet je dan de draden laten overlappen om contact te krijgen, en dat laat toch los na verloop van tijd.
je kan het uiteraard ook door een pro laten doen, ik zoek een link voor je. Maja, kost wat hae ;P

/edit

de link: whoppa
zoals je kan zien, 55 etjes voor een reparatie voor een 2nd gen...

[ Voor 17% gewijzigd door Egg op 13-03-2005 22:07 ]

MSI GX660R for the win!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
zilverlijm?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Tofu
uberotto2086 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:05:
dan mag ik idd wel stellen dat je onvoorzichtig bent geweest.
het zal nu aankomen op soldeer skills, want plakband lijkt me wel een hele erge ghetto oplossing, niet? Bovendien moet je dan de draden laten overlappen om contact te krijgen, en dat laat toch los na verloop van tijd.
je kan het uiteraard ook door een pro laten doen, ik zoek een link voor je. Maja, kost wat hae ;P

/edit

de link: whoppa
zoals je kan zien, 55 etjes voor een reparatie voor een 2nd gen...
ja dat weet ik, daar komt mn moederbordje vandaan, maar natuurlijk wel leuk als het wat goedkoper kan. Zo stom om een nieuw scherm te moeten kopen als alleen het connectortje wat loshangt.
Ik behoor helaas nog tot de geen digicam hebbende student :/ en GSM pics zijn ook niet echt het van het :+

Die zilverlijm, die gelijd de stroom, of juist niet?

Verwijderd

zilver geleid stroom, lijm plakt, 1+1=2, ja zilverlijm geleid stroom en dus signalen de signalen naar je scherm. Alleen uit kijken dat het geen andere onderdelen raakt want anders sluiten ze kort me je kabeltje.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm. Zilverlijm geleidt idd stroom, maar dat zou betekenen dat voor elk draadje/spoortje wat je door hebt gescheurd, je de isolatie eraf moet krabben en met zilverlijm een lijntje over de breuk heen moet trekken, zonder dat je lijm andere spoortjes raakt. Je zou het iig es kunnen proberen, maar ik geef je weinig kans... Het zou ook kunnen dat die flatcable soldeerbaar is, maar om dat te zeggen moeten we toch echt redelijk scherpe pics ervan hebben.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Tofu
Opgelost, de eerder vermelde site heeft door overschot me een display aan 15 euro aangeboden. Ondertussen geiinstalleerd. Heb alleen een zwart lijntje van 1 pixel hoog, dus 1 horizontale dode lijn.
Ik denk dat ik het zo ga laten en terug ga toeklikken, tenzij iemand nog een oplossing weet?
Zo erg is het niet, ik kan voorlopig weer een klein jaartje voort ..
Pagina: 1