Toon posts:

spraakherkenning & Bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu velen (ik sinds een paar dagen) hun bluetooth headset aan hebben gesloten op hun pc zijn waarschijnlijk meer mensen met deze kwestie bezig:

Ik wil programma's aansturen etc. via spraak op bluetooth headset. Ik heb alle topics doorgelezen, en gegooglet maar de laatste jaren is er weinig meer over geschreven/gepost.

Ik heb MS Speech SDK 5.1 geinstalleerd, maar kan hier alleen tekst mee invoeren.
IVOS werkte ook niet lekker
Voice Flux werkt de website niet van (gisteren overigens wel nog dus kan tijdelijk zijn)

Programma's als Dragon Naturally Speaking etc. zijn te duur om aan te schaffen en bieden uiteraard geen freeware aan.
Is er geen andere mogelijkheid om de PC te besturen met praak?

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 13:04
Ik ben ook wezen kijken en kwam ook bij dragon uit. Ik gebruik 'm op het moment even omdat mijn pols in het gips zit en werken met 1 hand is ook niet echt lekker, maar ik haal 'm er binnenkort weer vanaf want het is natuurlijk niet echt helemaal legaal. Kan 'm ook niet veroorloven... Ik zal ook blij zijn met een freeware alternatief!

Even een vraag van mijn kant:
Kan je gewoon met elk bluetooth setje met je computer conecten als microfoon en hoofdtelefoon?
En wat is de kwaliteit?
Heb je ook extra software hiervoor nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Over dat connecten. Is niet met elke Bluetooth dongle & headset mogelijk. Hier lopen enkele topics over. De kwaliteit is perfect bij mij. Ik gebruik de widdcomm drivers. Software om te synchrosineren krijg je standaard bij het pairen.
Hoe bedoel je dat je nu ff dragon gebruikt. Geleend ofzo. Als je die hebt, hoef je toch geen alternatief lijkt me?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Voice Flux lopen die doet het wel aardig.
Alleen je moet echt heel duidelijk spreken wil je 'm goed laten reageren.
Misschien moet ik de training module beter inspreken.
I'll let you know.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 13:04
Uhh.. Ik gebruik dragon ff tijdelijk totdat mijn arm uit het gips is, hij is dus helaas niet legaal. Meer even een noodoplossing (voor 6 weken) daarna gaat 'ie er weer vanaf. Enja ik weet dat het eigenlijk niet mag maar het is wel dé oplossing op het moment, ik beschouw het dus even meer als een trial demo (wat het niet is)

Verwijderd

Topicstarter
Voiceflux werkt dus voor het aansturen van notepad, mediaplayer etc. Weet iemand hoe je vervolgens bijvoorbeeld play kunt selecteren in Mediaplayer. Is natuurlijk niet een bestand ergens in een map. maar dat is maximaliseren ook niet, maar die zit er standaard ook tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een probleem. Tijdens het bellen (skype) is wel handig om het geluid over de headset te krijgen. Maar als ik bijv de computer bestuurd via spraak wil ik dat het geluid van de speakers komt.
Ik heb bij audio ingesteld dat bij spraak het geluid over de speaker moet, maar hij blijft het over de headset geven. Oplossing?
Verder kan ik nog steeds niet het commando play geven bij VoiceFlux als ik in mediaplayer zit.
Pagina: 1